Citiţi "la cald" corespondenţele de la Conferinţa Naţională Alzheimer 2021 >>

  • Despre
  • Autori
  • Parteneri
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact
Sustine Gradiva
 
Cafe Gradiva
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
  • Prima pagină
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Psi
    • Psihoterapie
    • Psihanaliză
    • Psihiatrie
    • Psihologie
  • Cultură
  • Societate
  • Podcast
No Result
View All Result
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
No Result
View All Result
Cafe Gradiva
No Result
View All Result
Caută terapeut | Terapeut? Înscrie-te!
Prima pagină Cafe Gradiva

analiza unei psihanalize

Cafe Gradiva by Cafe Gradiva
in Cafe Gradiva
44
0 Shares
Share
Share
Pin
Tweet

a fost odata ca niciodata un barbat bleg. si stia saracu ca e bleg si complexat… si toata viatza s-a ferit de cei din jur pentru ca-l agresau si-si bateau joc de el si el era prea bun sa dea in ei… prost de bun. pana la urma acest om a ajuns sa faca cea mai hulita meserie din lume… o meserie in care si cel mai prost dintre cei carora i te adresezi te poate face de kkt. meseria de invatzator. si preda si el o materie… invatza pe altzii cateva cunostintze dintr-un domeniu… cunostintze pe care spera ca macar un elev sa si le doreasca dintr-un an.

acest om avea un vis. a indurat totul zi de zi pentru ca a sperat intr-un vis. visa sa aiba un teren. si visa ca… atunci cand il va avea… va avea si cu cine sa imparta acel teren… si… pe zi ce trecea omul se inchidea in el… si rabda tot mai multe de la cei din jur sa protejeze acest vis.

in drumul lui “haotic” prin lume… a intalnit o femeie… dupa chipul si asemanarea multor altor femei din viatza lui… o femeie de la care astepta totul, dar care nu a putut sa-i ofere nimic. n-a intzeles niciodata de ce ea prefera sa se duca la servici cand el are nevoie de ea acasa… n-a intzeles niciodata de ce ar prefera oricand un teatru decat o plimbare prin parc cu el… dar omul nostru este invatzat cu suferintza si stie… undeva in fundul sufletului… ca acea femeie se va intoarce spre el.

Citeştedespre

Mihai Rusen No Man's Land

Mihai Rusen: No Man’s Land

28 februarie 2021
tehnologii asistive boala Alzheimer carantină

„Rudele pacienţilor cu Alzheimer ne sunau aproape non-stop”: panică şi pregătiri în carantină

27 februarie 2021
Sindromul de fragilitate la vârstnici

Sindromul de fragilitate la vârstnici. Vă puteţi imagina o lume fără demenţă?

27 februarie 2021

intr-o zi femeia lui ia cea mai buna decizie din viatza ei. hotaraste sa se duca la un terapeut. doamne cat astepta acest moment… in fine o sa o ajute cineva sa-si revina in simtziri… in fine se va plimba cu el prin parc… in fine vor cumpara un teren…

timpul trece… si el asteapta… doar ca se pare k cu cat trece timpul ea devine rece si rea, mai indarjita in parerile ei. se separa de copii, incepe sa aiba probleme la servici… fara sa-si dea nici macar seama de asta… incepe sa caute bani cu disperare sa plateasca psihanalistul si face sacrificii imense pentru asta…

intr-un gest de disperare… inconstient… alege sa faca lucrul pe care stie ca ea… undeva si l-a dorit toata viatza… sa-si indeplineasca visul lui de barbat… sa-si ia un teren. si se duce sa i-l arate. o ultima sclipire de viatza din ochii ei ii spune ca nu s-a inselat… dar ea isi revine repede pentru ca acum valorile ai au fost in fine intzelese, in fine acceptate… a intalnit o intreaga organizatie de oameni de stiintza si si terapeutzi… care i-au zis ca e mult mai normal sa te duci la teatru decat sa te plimbi cu sotzul prin parc… si asta pentru ca omenirea merge inainte prin cultura si prin nimic altceva… si oamenii aia ii ofera protectie si sprijin… pe bani si intr-un mod profesionist… fara implicare afectiva reala… dar ea nu stie asta…

  Şi pentru că tot sunteţi aici…

...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.

Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua.
 Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim! 

Sustine Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este un magazin online de psihologie, psihoterapie, psihanaliză şi psihiatrie şi cu deschidere spre sfera artistică şi culturală, educaţională, socială şi a proiectelor comunitare.

Citeşte şi

îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer
Psi

Cine-i îngrijeşte (în vreme de pandemie) pe îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer?

by Teodora Dobrescu
26 februarie 2021
Salman Akhtar psihanalist
Cultură

Sinuciderea ca distrugere a Selfului total, la Winnicott şi Akhtar

by Alexandra Frîncu
9 februarie 2021
tulburările funcţionale somatice
Psihanaliză

Tulburările funcționale somatice pot fi bine tratate prin psihoterapia psihodinamică pe termen scurt

by Cafe Gradiva
3 februarie 2021
Load More
Next Post

marturisirea unei crime

Comments 44

  1. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Daca ea ar fi mai desteapta, si-ar cauta un barbat cu care sa imparta dorinta de a trai in lux, de a se duce la teatru. Daca tine atat de mult la cultura ce cauta langa unul care vrea sa o inchida in casa? Ce cauta langa unul al carui singur vis este “un teren”? Si cine sa ii spuna ei asta, daca nu sa descopere ea insasi? Da… sigur, psihanalistul, astia le stiu pe toate, mama lor de psihanalisti, dumnezeii omenirii, ca nu ii baga mintile in cap femeii sa stea dracului langa blegul care nu are alt scop in viata decat sa piarda vremea prin parcuri, crezand ca merita, daca are un teren, sa isi deraieze “femeia” de la visurile ei…

    Răspunde
  2. Anonim says:
    14 ani ago

    ce cauta ana?

    Răspunde
  3. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Fericirea

    Răspunde
  4. Anonim says:
    14 ani ago

    Dl Burcos,
    nu aveti pic de rusine? COPIATI efectiv ce am citit tot pe acest blog,acea poveste a sorei…,cu Ea si El.

    Dar o faceti la un mod incalificabil,sintetizand totul la “teren ” si “teatru” ,batandu-va joc de omul ala care e mort si punand derizoriul la rang de “conteaza cel mai mult”…
    Va comaptimiesc!

    Nu aveti bunul simt nici macar sa asteptati sa ne spuna sora lui care e situatia dupa ce si-o fi ingropat fratele,marturisesc ca si eu sunt curiasa foc,asa cum am vazut ca sunteti si dvs si chiar ia-ti cerut asta,chiar sa va lase nume,prenume (saraca de ea…,saracul de dvs…).Am vazut ca nu sunteti la prima initiativa ,ati mai cerut cuiva sa va caute personal,ca sa i spuneti nu stiu ce va intrebase pe blog…

    Sugerez tutuor celor care vor sa posteze aici sa aiba decenta sa discute pe pagina blogului unde ni se descrie cazul direct de la sursa,unde am discutat foarte mult si interesant toti,nu pe acest surogat lamentabil al dlui Burcos.
    Domnule,chiar sunteti in paca de idei si…nu aveti ce face decat sa copiati ce zic altii sau spun?
    Vad ca se poarta la greu pe acest blog copierea,mai era si cineva…,cel cu Dan si apoi anonim etc,care anunta ca va “trazni” blogul cu o superidee,iar ideea se discuta deja de vreo doua zile pe aci…

    zau,va faceti de ras!

    Răspunde
  5. Anonim says:
    14 ani ago

    Prefer originalul.
    Altceva,daca tot sunteti blogger,ce naiba!!!

    Răspunde
  6. Anonim says:
    14 ani ago

    Analiza unei gafe impardonabile

    Am intrat in seara asta pe aici si mare mi-a fost mirarea vazand cu ce ne mai incanta dl Burcos.
    Dincolo de orice,temele si subiectele inscate la voi pe parcursul discutiilor chiar sunte interesante si incitatoare.
    Ce sa mai comentam ,dle Burcos?
    Sterge dracului porcaria asta.Subiectul l-am discutat si eu,am vazut ca e-n “priza”,in continuare ,e foarte interesant,insa as vrea sa fie clar ce facem pe aci.

    Nu inteleg ,vreti sa mutam toate comentariile de acolo ,de unde dezbatem pe cei doi (aia cu psihanaliza,ala deja mort,sora etc)?

    Dna Anamaria Ivan,
    daca aveati curiozitatea sa cititi macar comentariile ce le-am pus eu ,am postat ceva chiar pt dvs,nu mai zic direct la sursa sorei lui,atunci erati luminata.Parerea mea.

    Eu nu am decat sa postez ce am scris acolo,desi…e jenant (cu siguranta nu situatia mea)

    Replay: (Dl Burcos,pe ce care a pus istoria si evenimentele la care ne-am “aprins” pe aci…,pe sora omului aluia ,ati intebat-o daca cedeaza “copyright-ul”??????.
    Chiar nu vreti sa invatati nimic,tare capos mai sunteti.
    Ignorare,ignorare…! Unde duce?)

    I ~~ Cum ar fi fost daca el ar fi asezat-o frumusel la masa, si, ca un barbat adevarat i-ar fi spus “draga mea, eu am o propunere, avem acesti bani, si putem cumpara un teren, sau putem renova garsoniera, tu ce parere ai? ~~ , Anamaria Ivan.

    Draga mea,nu stiu daca ai cunoscut personal pe cineva sau daca e o parere doar din scripte. Ma mir ca nu ati sesizat multi elementarul aspect ca acel EL a pus acel teren pe “masa” ca un cadou!
    Deci,cand o femeie primeste CADOU ceva,nu se intristeaza si vrea sa-l dea pe ala afara,decat daca e infestata comportamaental de virusul prostiei sau al nebuniei cronice!Ce terapie ar face,nu mai e recuperabila.

    Ia fiti atenti ce e spus de la prima scriere a sora-si,caci nu ati vazut niciunul asta,unii (doar unii) ati citit ca pe o lectura sau chiar…in diagonala: ~~
    vrea mai mult de la El,material si sexual,dar nu face nimic spre a “starni”,nici sa-l laude,sa se intereseze de starile lui~~
    Daca esti femeie si vrei mai mult “material si sexual” de la un barbat, asa faci? EL statea practic nu cu nevasta-sa,ci cu un mort in garsoniera aia.Acum,sta ea,la propriu,cu mortul in casa,din pacate (sau…,nu-mi dau seama chiar de starea ei).

    II Green, ai zis mai inainte ca i-ai da o ~~ garsoniera mult mai mica decat aia…~~,la mititica.Mai ca as marja si eu la asta!Femeia asta a dat dovada de o inconstienta crasa.Absolut corecta evaluarea,femeia asta si-a redus valorile la ceva exclusivist,EA (a-z).Ai zis,Green,ca femeia asta nu are capacitatea ierarhizarii valorilor autentice.
    Eu am tras concluzia despre ea din ce am explicat mai sus,nu mai imi trebuia nimic.Vrei ceva,ceri,speri,sex si bani si iubire si ce-oi mai vrea,dar…stai ca proasta!Am mai zis,aia cu zugraveala e de Stan si Bran,amandoi vroiau,dar…nu faceau!Si ea…sta.Daca e important ceva,cine o oprea,Anamaria Ivan, pe EA sa puna in aplicare asta?Cadoul,terenul,pai daca i s-a dat,nu i s-a luat,ce legatura are asta cu zugraveala?Nu ni se spune de unde erau banii pentru terenul ala,dar daca sora lui spune ca era cadou,e clar ca EA nu era implicata.Nu poti da un cadou cuiva pe banii lui.Iar daca e,ce o oprea sa nu dialogheze,sa valorifice cumva aparitia acelui teren,in orice fel posibil?

    III Anonimule din 2/8/07 13:47,ai zis ca ~~ el trebuie sa se care~~
    Te-ai “scos”,ti s-a indeplinit si tie fantasma,ai vazut ca s-a “carat” (4 scanduri)?

    Răspunde
  7. Anonim says:
    14 ani ago

    crek degeaba stai cu visele in buzunar vanand momente sa ti le-mplinesti daca nu belesti ochii la cel de langa tine sa vezi daca viseaza si el la aceleasi chestii cu tine sau nu cumva sunteti ceva de genu…mutu cu surdu…
    Toma

    Răspunde
  8. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Nu stiu daca va intereseaza mai mult sa analizati cazul, sau va intereseaza sa blamati femeia care nu vrea terenul (nenorocita dreacu), si pe psihanalistul care nu ii baga mintine in cap… Dar in fine… voi stiti mai bine ce faceti.
    Inca o observatie… dra Anamaria Ivan, nu dna Anamaria Ivan, multumesc.
    Cat despre cadouri… astea se fac din surplus, nu din mizerie. Nu faci un cadou sacrificand altceva, ce este necesar. Mama, la un moment dat, mi-a promis bani pentru ceva ce ii cerusem eu, si de care aveam mare nevoie. La un moment dat, se trezeste ea, sa imi faca un cadou… da, un cadou… cumparat din banii destinati implinirii dorintei mele, manifestate mai demult. Evident, cum, la un anumit moment t0, banii nu sunt infiniti, nu a mai putut sa isi tina promisiunea…
    Da… un cadou nedorit… O intelege dracului cineva si pe EA????

    Răspunde
  9. Anonim says:
    14 ani ago

    Asa este, se simte un fel de manipulare impotriva ei, ceea ce este de inteles avand in vedere ca povestea este perspectiva sorei lui… Despre morti, numai de bine… 🙁

    Răspunde
  10. Georgiana Branisteanu says:
    14 ani ago

    Cred ca in cazul acestui subiect este vorba despre “fantasma analizei unei psihanalize”.

    Răspunde
  11. Anonim says:
    14 ani ago

    care este parerea ta, ca om si ca profesionist despre o ‘fantasma’ georgiana?

    Răspunde
  12. Anonim says:
    14 ani ago

    Dra Anamaria Ivan,pe dv v-a mai intrebat cineva daca ati cunoscut pe cineva personal sau…va place sa bateti campii din scripte.
    Ne-am dumirit,daca sunteti dra…
    Perfect de acord cu tine,alpha,daca vorbim de situatia “de la origine”,femeia asta e rudimentara rau…
    UNDE e mizeria,dra Ivan?E in capul ei,al alia…Ce “mizerie” are,daca are acoperis deasupra capului,are copiii si sotul alaturi si ii lipsesc cateva sute de mii de zugravit si dracu stie ce mai are?!I s-a dat ceva ce a primit cu bucurie,terenul ala,deci,ce presupuneti dvs,poate ati citit altceva…,poate aveti o fantasma cumva,cine stie…Daca va referiti cumva la “saracia lucie” din care nu a putut aduna de pe strada vreo cateva sute mii lei vechi sa dea pe pereti,ati castigat,subtila treaba!In plus,daca ati avea o minima experienta relationala cu cineva,ati sti ca atunci cand o femeie vrea sa obtina ceva de la partener (sexual,material,ca atitudine si/sau implicare a lui…),obtine.Care e femeie.Care nu,face ca aia ce-o pomeniti.
    Va inteleg frustrarea cu mama dv.Dar nu are nici macar o legatura cu ce diuscutam.Ce treaba a avut terenul ala…,cat dracu o fi costat nu stim,cu cateva sute de mii pentru doua galeti de vopsea si ce-o mai fi vrut sa faca?Facati niste confuzii de derulare a evenimentelor si aveti o comparatie fortata,ca sa va atingeti scopul explicatiei.Tipic oricarei explicatii date de psihanalisti.Va inteleg ,dra,poate aveti o afinitate pentru femeia aia (n motive,cel mai importantm fiind frustrarile dvs “similare”,gen cu …mama?!) ,insa…

    Răspunde
  13. Anonim says:
    14 ani ago

    Dra Anamaria Ivan,pe dv v-a mai intrebat cineva daca ati cunoscut pe cineva personal sau…va place sa bateti campii din scripte.
    Ne-am dumirit,daca sunteti dra…
    Perfect de acord cu tine,alpha,daca vorbim de situatia “de la origine”,femeia asta e rudimentara rau…
    UNDE e mizeria,dra Ivan?E in capul ei,al alia…Ce “mizerie” are,daca are acoperis deasupra capului,are copiii si sotul alaturi si ii lipsesc cateva sute de mii de zugravit si dracu stie ce mai are?!I s-a dat ceva ce a primit cu bucurie,terenul ala,deci,ce presupuneti dvs,poate ati citit altceva…,poate aveti o fantasma cumva,cine stie…Daca va referiti cumva la “saracia lucie” din care nu a putut aduna de pe strada vreo cateva sute mii lei vechi sa dea pe pereti,ati castigat,subtila treaba!In plus,daca ati avea o minima experienta relationala cu cineva,ati sti ca atunci cand o femeie vrea sa obtina ceva de la partener (sexual,material,ca atitudine si/sau implicare a lui…),obtine.Care e femeie.Care nu,face ca aia ce-o pomeniti.
    Va inteleg frustrarea cu mama dv.Dar nu are nici macar o legatura cu ce diuscutam.Ce treaba a avut terenul ala…,cat dracu o fi costat nu stim,cu cateva sute de mii pentru doua galeti de vopsea si ce-o mai fi vrut sa faca?Facati niste confuzii de derulare a evenimentelor si aveti o comparatie fortata,ca sa va atingeti scopul explicatiei.Tipic oricarei explicatii date de psihanalisti.Va inteleg ,dra,poate aveti o afinitate pentru femeia aia (n motive,cel mai importantm fiind frustrarile dvs “similare”,gen cu …mama?!) ,insa…

    Răspunde
  14. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Stimate domnule anonim, va inteleg frustrarea… mizeria este in incapacitatea celor doi de a se intelege unul pe celalat. Intr-un conflict sunt mereu doi. Daca facem analiza de caz, trebuie sa ii intelegem pe amandoi. Eu am luat partea ei, pentru ca am vazut ca el, in calitate de decedat, era pe deplin inteles, si vreau sa inclin balanta. Cand doi se cearta, doi sunt de vina. Ca vrem sa il includem si pe al treilea (psihanalistul), asta este o mare capcana.
    Ceea ce spun eu este ca nu e vina ei, la fel cum nu e nici a lui… este, banal spus, o deficienta de comunicare.

    da… sunt deacord cu anonimul de mai sus… despre morti… numai de bine. Cei in viata insa… sa isi poarte singuri crucile.

    Si mai lasati dracului psihanaliza in pace, ca nu a venit ca o noua religie… ce tot cautati lacune peste tot… mai bine le cautati in voi, ca… slava domnului, acolo se pot acoperi. In psihanaliza.. numai dupa ce se acopera cele din interiorul nostru.
    Da… optimismul meu caracteristic… indraznesc sa cred ca, atata vreme cat suntem lucizi si curajosi, mai e o speranta si pentru psihanaliza.

    Cu stima… dra

    Răspunde
  15. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Si… fara suparare, dar “statement”-urile cu atac la persoana zise si Eroarea Ad Hominem sunt inutile pentru a ajunge undeva. Hmm… nu stiti despre ce e vorba?
    Iata:
    Individul A pretinde ca propozitia X este adevarata
    Individul B face un atac la adresa lui A
    Prin urmare, X este o propozitie falsa

    just nu?

    cu stima, dra

    Răspunde
  16. Anonim says:
    14 ani ago

    Suparare mare….Si “justa”.

    Răspunde
  17. Anonim says:
    14 ani ago

    Fie ca povestea e adevarata sau nu… Eu cred ca si el si ea au nevoie sa mearga la psihanalist.

    Răspunde
  18. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Eu cred ca si el, si ea, au nevoie.. ma rog… aveau nevoie… sa mearga unul la celalalt.
    Poate exista in lumea asta un psihanalist in stare sa le comunice asta? Ce tahionii mei…

    Răspunde
  19. Anonim says:
    14 ani ago

    Poate ar trebui sa vada si daca se potrivesc ei doi, poate ca ar trebui sa-si gaseasca fiecare pe altcineva.

    Răspunde
  20. Anonim says:
    14 ani ago

    Nu mai dati masura propriilor voastre frustrari din asa-zise intamplari,franturi de intamplari…din ce a inventat Burcos copiind de pe alta pagina a acestui blogg.Deveniti ridicoli.
    “I-au zis terapeutii…”ca omenirea traieste “prin cultura”…si alti cai verzi,de parca ar fi descoperit America!
    Ma,papagalilor,v-am mai zis,o femeie,care e femeie…,stie ce sa faca asa incat sa faca ceva pentru a-i fi bine cu barbatul ei.Astea cu fitze si proaste,sa mai stea pe bara,devin tragicomice.
    PS: nu stiu daca va amintiti,cei care ati mai fost pe aci si ati discutat pe bune,pe ce ne-a spus sora-sa (apropo,a revenit pe blogg!,daca te uiti pe aci…,iarta-i femeie pe astia…!),adica nu la surogatul lui Burcos,veti vedea ca tipul a fost profesor,nu…carciumar,deci a citit si el ceva (sora: ce profeseaza ea?De ce specialitate e profesor el?).
    Opriti-va din a mai va bate joc de omul ala,e mort! Daca vreti sa discutati,macar discutati unde trebuie,nu aci.Ti-am mai zis,dle Burcos:sterge dracului porcaria asta!

    Răspunde
  21. Anonim says:
    14 ani ago

    ce de deranjeaza alpha cel mai mult la ‘porcaria’ pe care am scris-o eu?

    Răspunde
  22. Anonim says:
    14 ani ago

    Pacat ca nu pricepeti,dle Burcos, nici dupa ce va zic a doua oara.E OK,nu e problema,mai spun si a tria oara.
    V-au mai zis si altii,dar ati ingnorat,mai inainte…
    Ideea e,pe scurt: ati copiat din ce a spus sora profesorului ala,de aceea ce faceti si ce ati scris aic e o porcarie!Pe care,ar trebui s-o eliminati. Ati intebat-o daca cedeaza “copyright-ul”??????
    In rest,numai de bine,dle Burcos!

    Răspunde
  23. Georgiana Branisteanu says:
    14 ani ago

    Pe 6.08 m-ai intrebat, Cristi, ce cred eu despre fantasma.

    Pai, in contextul acestei discutii, e de nedorit ca fantasma sa fie proiectata in celalalt si sa fie luata drept realitate a acestuia.

    Acest lucru se poate intampla inclusiv intr-o situatie in care, neavand suficiente date cu privire la realitatea celuilalt, vrei neaparat sa-l reconstitui, sa-i dai o forma… Un exemplu bun este atunci cand vrei sa analizezi tu cura psihanalitica a cuiva, tu neavand nici macar o experienta personala de acest tip.

    Deci, nu e vorba despre pererea despre fantasma, ci despre felul cum poate functiona ea…

    Răspunde
  24. Anonim says:
    14 ani ago

    ce e aia un lucru nedorit?

    Răspunde
  25. Anonim says:
    14 ani ago

    Dna Branisteanu,

    Vi se pare cumva…ca,atunci cand cineva discuta despre cura psihanalitica a cuiva face o greseala?Vreti ca sa discutati doar dvs si sa aveti pe aci numai
    yes-mans care sa va aprobe si sa va gudure orgolilul?
    Nu mai ingnorati realitatea,discutati despre ea…Cand te uiti la un om care isi distruge viata si…ajunge,finalmente,sa se vaite ca “ii pare rau” ca i-a murit sotul si jeleste pentru ca o resping copii etc sau,inca un caz postat pe alta pagina de discutii de un anonim (azi,cel cu dorinta de a-si lua “motor”,ce dracu o fi aia…,cand nevasta-sa vroia sa se fi dus el la gradinita sa-si ia fetita…etc),am vedea ca trebuie si e necesar sa nu ramanem impsibili.Altfel,dvs va veti gudura in continuare…,va veti preamari propria analiza si ne veti interzice tuturor sa nu ne exprimam nici o parere,sa va lasam…fericita in fantasma dv
    ” despre felul cum poate functiona ea…”,fatasma.

    Răspunde
  26. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Bine, alpha, in loc sa ne guduram intre noi, o sa ne guduram pe langa tine. Asa e, femeia a fost o idioata. Cine nu si-ar dori un teren? rahatul ala de psihanalist nu stie nici pe dracu, si ea e o mare proasta. Da… Asa este. Saracul om, ca l-a omorat cu inconstienta ei, si cu neglijenta ei. Daca ar fi stiut ea ce om minunat are langa ea… da… si boul ala de psihanalist care nu a ajutat-o deloc… da da… ar trebui denuntat, da… pe mana justitiei cu el.

    Asa e bine? Ati primit ceea ce cautati de pe un blog care, dupa parerea dumneavioastra se respecta? As fi foarte bucuroasa, sincer, sa stiu ca da… Motivele, probabil ca sunt evidente numai pentru unii, sau, sa nu exageram, poate numai pentru mine.
    Dar sincer, sper ca raspunsul meu va multumeste. Si, daca vreti mai mult, retrag tot ce am spus mai devreme. Vreau numai sa va simtit ca acasa pe acest blog, care nu are alt scop decat a fi deacord cu oaspetii care se arata aici sa isi verse oful pe lumea asta nedreapta, pe psihanaliza care face oamenii mai nebuni decat sunt, si pe psihanalistii care nu stiu nici cat negru sub unghie. Ok, l-ati varsat, eu una sunt deacord… mai aveti nevoie de ceva? Daca da… va rog, cereti. Suntem aici ca sa va ajutam pe dumneavoastra… si atat.

    Răspunde
  27. Anonim says:
    14 ani ago

    ce oferta ai?

    Răspunde
  28. Anonim says:
    14 ani ago

    AnamariaIvan,
    stilul mistic si miorlait ce-l adoptati va da masura “profundei” analize ce o faceti.Mai precis,a celei ce o puteti face.Nu va mai obositi.

    Din punctul meu de vedere,discutati de ceva…ce e pe alta pagina si e doar copiat aici.Nu va mai prostituati.

    Sincer nu am simtit nevoia a va cere voie sa intru pe acest blog.
    Desi nu v-am cerut parerea dv,ci dnei Georgiana Branisteanu,evident ca toti putem sa discutam si sa ne exprimam.

    Inca ceva,Anamaria Ivan,pentru mine sunt clare motivele afirmatiilor dvs frustrante ce le aveti.Asta e,uite ca ne permitem noi,unele sau unii,pe bloggul asta ,sa va contrazicem.Realitatea e cu totul alta,in raport cu accea pe care incercati sa o zugraviti, Anamaria Ivan,atat a cazului ce l-a postat acea persoana…,cat si a celor mai buni terapeuti si superoameni si superdestepti etc…ce sunt practicantii psihanalizei.Oricat ati vrea sa puneti in derizoriu,cu interes si si pseudoargumente,mai devreme sau mai tarziu,”inca nu e momentul”…(dar poate fi mai curand de cat va amintiti),cum zice si dl Burcos si altii…,veti avea si “surprize,surprize”.
    Pe aceasta pagina,nu voi mai posta nimic,nu mai intru,asa ca aveti camp liber de manifestare.Bateti campii…cat cuprinde,Anamaria Ivan!
    Nu pozati (postati) in mai desteapta decat sunteti,cerand cuiva sa apeleze la “ajutorul ” dv…,cum ca “ati fi aici” de asta.Eu mi-am expus motivatia pentru care sunt pe blogg,anterior,intr-o discutie cu dl Baftoi,asa ca nu va mai straduiti…Asa,ca intre femei,v-am mai zis…,dar se pare ca stati slab cu memoria…

    Răspunde
  29. Georgiana Branisteanu says:
    14 ani ago

    pentru alpha:

    Nu dumneavoastra v-am spus ca este nepotrivit sa va spuneti parerea despre relatia cuiva cu psihanalistul sau. Dvs. puteti sa va spuneti parerea despre relatia oricui cu oricine…
    Eu i-am spus lui Cristi Burcos. Nu luati ca pentru dvs. ceea ce i-am spus lui deoarece nu aveti acelasi statut pe acest blog. Dvs. sunteti vizitator, eu si dl. Burcos suntem autori de blog.

    Va mai asteptam pe la noi! 🙂

    Răspunde
  30. Anonim says:
    14 ani ago

    Doamnei sau domnisoarei alpha

    mie imi placeau interventiile dvs.le gaseam haioase…mi-ar parea rau sa iesiti deoarece erati acea farama de sare si piper printre acesti nesarati…

    Răspunde
  31. Anonim says:
    14 ani ago

    diana pentru alpha

    ce parere ai despre oamenii dispusi sa intre intr-o analiza? dar despre cei care vorbesc despre analiza altora?

    Răspunde
  32. Anonim says:
    14 ani ago

    Ad hominem

    Ma scuzati ca intervin, dar m-am gandit ca poate e bine sa aruncam totusi putina lumina, pe unde e cu putinta:
    1. Atacul la persoana e un atac la persoana (injurie, defaimare etc.) – nimic mai mult.
    2. Ad hominem este un sofism (eroare de judecata facuta _cu intentie_) de relevanta, dar nu are forma descrisa de d-ra Anamaria; banuiesc ca domnia sa se referea la unul dintre “argumentele” peropinentilor, care este intr-adevar un sofism, si anume Ad hominem (speta circumstantiala – mai sunt si altele!) Simplu spus, comiti un Ad hominem atunci cand sustii (cu intentie, asadar constient de faptul ca nu dai un argument valid) ca d-ra X nu poate sa aiba dreptate cand sustine ca e bine sa mergi sambata la film, pentru ca ea nu merge sambata la film. Atentie, nu este intotdeauna sofism. Sunt cazuri in care circumstantele in care se afla vorbitorul sunt relevante pentru opinia sau argumentul sau.

    Răspunde
  33. Georgiana Branisteanu says:
    14 ani ago

    “Anonim spunea…
    Doamnei sau domnisoarei alpha

    mie imi placeau interventiile dvs.le gaseam haioase…mi-ar parea rau sa iesiti deoarece erati acea farama de sare si piper printre acesti nesarati…

    9/8/07 11:48″

    RASPUNS:
    Exista si alte jocuri pe internet, si mai distractive…

    Răspunde
  34. Anamaria Ivan says:
    14 ani ago

    Da, sunt intr-o stare psihica foarte proasta datorita erorilor pe care mi le puneti in carca… si a frustrarii… da… tot respectul pentru observatiile dumneavoastra pline de perspicacitate. Sunteti niste adevarate genii, daca nu va e cu modestie, si va mai astept aici, dupa cum spuneam, sunt la dispozitia dumneavoastra, va rog, ascult tot ce aveti de spus, la adresa mea, a psihanalizei, a psihanalistilor si a oricui. Mie imi place la nebunie sa primesc comentarii cu dedicatie personala, ma fac sa ma simt foarte importanta, asa ca, va rog continuati, continuati, nu va retineti de la nimic.

    Răspunde
  35. alpha says:
    14 ani ago

    Se pare ca asa cum v-am lasat,pe unii…,asa v-am gasit,ba frustati,suferinzi…,in stare psihica foarte proasta…(Anamaria),ba cu jucariile furate…,jalnica si obsedata de “supereul” ei (Georgiana)…Cat despre anonimii ce nu mai sunt,e pacat ca nu i-ati mai lasat.Indiferent de abordarea lor.Asta e masura judecatii de psihanalist,”echidistanta” si “clara”.

    Mi s-a mai spus ca nu am “acelasi statut”…,de catre dna Georgiana.Dv ce “statut” aveti dna Georgiana,va vedeti asa…,vreun star mondial,aveti mari realizari profesionale sau materiale sau familiare sau dati interventii de o profunzime sclipitoare…??,ce va face sa credeti ca sunteti altceva in afara de un psihanalist de duzina…,rudimentar si nitel mai stapanitor a unor termeni poleiti in ridicol?!? Nu mai suferiti,doar am fost in concediu,am revenit.Poate o s-o faca si altii.Sper.
    Recomand unora cu stari bolnavicoase sa ia si ei o pauza.Mai munciti,mai munciti,dar mai luati si o pauza.Si,cum zicea cineva odata pe aici…,mai folositi si ce aveti intre picioare,cu sau fara prezervative (la mare,in unele locatii,se dau gratis!).

    Răspunde
  36. Baldovin says:
    14 ani ago

    Draga Alpha am impresia ca tu judeci psihanalistul dupa conceptia populara dupa care “sanatatea psihica” ar fi cumva daruita de terapeut cam asa cum preotul da din sfintenia lui celui ce se impartaseste sau cum bogatul da din bogatia lui saracului. Faptul ca subliniezi pana la obstinatie frustrarile membrilor discutilor de pe acest blog ar vrea cumva sa arate ca ei ar fi niste impostori la fel cum ar fi un fals preot sau cineva care doar se arata bogat.
    Si totusi un medic nu e nevoie sa fie el deplin sanatos pentru a vindeca pe altii…

    Răspunde
  37. diana blaj says:
    14 ani ago

    pt.alpha

    esti f.furioasa..presupun ca durerea din spatele furiei este pe masura. In aceste conditii nimic nu poate consola. Daca te ajuta da-i inainte.

    Răspunde
  38. Anonim says:
    14 ani ago

    stii de ce nu trebuie sa fie?

    pentru ca el este un pur mecanic auto. nici un mecanic auto nu este nevoie sa fie sanatos. datoria pentru care e platit un medic este sa scrie retzete si punct. ce face pacientul cu ele e treaba lui.

    daca veti ajunge la nivelul acesta de cinste fata de voi… bag eu psihanaliza in parlament la votat si nu glumesc.

    Răspunde
  39. alpha says:
    14 ani ago

    Diana,

    “durerea’,zici,”furia…” etc.
    Da,”asa e”,ai cert dreptate.Asa e la psihanalist,daca cineva ii spune ceva ce nu vrea sa auda,dar e ferm si nu se fereste sa spuna in clar asta,…incepe cu acuzele:”esti frustata…” etc.Am mai spus si pe alta pagina asta:tipic unui psihanalist.A mai spus-o si Cristian Burcos pe undeva.Si altii.

    Pt Baldovin:
    v-a-v de ce spuneti,cum ca un medic nu trebuie sa fie sanatos total pentru a face bine pe cineva,credeti ca asta e valabil si pentru psihanalist?

    Poate ca ideea ar putea fi detaliata mai bine de cineva care chiar e medic si stie ce si cum se manifesta “facerea” de bine catre un anume pacient,atunci cand esti in stare de nesanatate personala totala…

    Răspunde
  40. diana blaj says:
    14 ani ago

    pt.alpha

    nu cunosc motivele pentru care ai intrat pe acest blogg. Mi-ai parut f. pornita impotriva psihanalizei si a psihanalistilor. Asta m-a facut sa ma gandesc la multa energie investita de tine pentru a demola ceva ce e sustinut de mai multe persoane. Apoi m-am gandit in ce scop ai face asta? asa am ajuns la ce ti-am scris… Intr-un fel m-am vazut pe mine insami si tranta cu temerile psihanalitice. Asta-i tot.

    Răspunde
  41. diana blaj says:
    14 ani ago

    si mai cred ca ai multe de spus

    Răspunde
  42. alpha says:
    14 ani ago

    Apreciez dorinta ta de a dialoga,Diana.
    Si nu te manifesti ca suferinda pentru ca cineva nu e de acord cu tine,rezisti la polemica.Chit ca ati inchis bloggul (la propriu),nemafiind accesibil tuturor (n-am mai vazut pe nimeni nou de…!),eu am de gand sa raman.Ma rog,deocamdata,cel putin.Chit ca unora e evident ca nu le convine.

    Răspunde
  43. diana blaj says:
    14 ani ago

    pt.alpha

    …”am de gand sa raman….Chit ca unora e evident ca nu le convine…”
    pai cand te iei la tranta cu toata lumea? specificul acestui blogg e cu ce nu-ti place tie si cred ca nu intamplator. M-am uitat cat si mai ales ce ai postat in ultimele dati. Energia ta e uriasa raspunsurile aproape palpabile. N-am sa folosesc cuvinte mari dar pot simti furia, si durerea, pentru ca si eu le-am simtit in mod devastator.Poate nu in aceleasi contexte dar le recunosc si le respect pentru ca le inteleg.

    Nu ma simt nici minunata, nici neatingand pamantul ci om cu de toate (furii,frici de toate felurile, tristeti solitare si momente de acalmie ). Nu pot oferi lectii nimanui pentru ca nu le-am invatat pe ale mele deci… cel putin in ceea ce ma priveste pot doar asculta ceea ce au altii de spus.Asa ca daca ai…fa-o!

    Forma verbala a celor spuse desi agresiva e mult argumentata si-aici iar imi amintesti de mine cand incercam sa inteleg, sa asez ce nu puteam concepe…bafta!

    Răspunde
  44. alpha says:
    14 ani ago

    Da…,inteleg ca esti intr-o treapta superioara,intelegi…,te compatimesti pe tine,cea de ieri s.a.m.d.
    Pai,zici ca esti…OK,iar tu ai sesizat “furie”…,”durere”…
    Daca pentru tine ,Diana,inseamna sa “nu folosesti cuvinte mari…,dar simti furia,durerea…”,cand eu spun ca pe blogg e numai pupincurism de cand ati inchis ,practic,accesul tuturor (dupa cum am vazut cand am venit din concediu,era…pustiu,sunteti voi cu voi si…”da,asa e”,”da,e super” etc) si ,de asemenea,daca am zis ca e jalnic se procedeaza astfel…,pai atunci,sa stii ca tu chiar ai dat dovada de multa perspicacitate.Felicitari!

    Eu am mai intervenit sa va prezentati ce anume ati realizat voi,uman,relational,familial,profesional,ce beneficii aveti voi si cei din familiile voastre (daca aveti) din psihanaliza ce o practicati.

    Apropo,Diana: sa stii ca s-a dat legea terapiilor din Romania.Esti inca si tu in ilegalitate,tot cu intalniri subversive,tot cu munca la negru si masini si apartamente luate ilicit,fara facturi etc…e si normal,la ce munca faci…Daca faci.Ca si altii.Pana si astrologia personala e recunoscuta.Psihanaliza…,aceasta “mantie” a fericirii,beneficii maximale…Nu stiu,incearca si tu si altii la vrajitorie,poate va incadrati.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Termeni şi condiţii şi Acord de confidenţialitate.

Primeşte Cafe Gradiva pe email

Terapeuţi

Psihoterapeut Alexa Bîtfoi în Bucureşti

Psihoterapeut Alexa Bîtfoi în Bucureşti, sector 3

22 noiembrie 2020
psihoterapeut Gabriela Tudor Popescu în Braşov

Psihoterapeut Gabriela Tudor Popescu în Braşov, Carpaţilor 13

22 noiembrie 2020
Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva!

Ca la carte

Umanism şi paradox în logoterapie
Cafe Gradiva

Umanism şi paradox în logoterapie

8 octombrie 2020
Kohut: Sinele si complexul oedipian
Cafe Gradiva

Kohut: Sinele si complexul oedipian

8 octombrie 2020
Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva!

Ultima oră

Mihai Rusen No Man's Land

Mihai Rusen: No Man’s Land

28 februarie 2021
tehnologii asistive boala Alzheimer carantină

„Rudele pacienţilor cu Alzheimer ne sunau aproape non-stop”: panică şi pregătiri în carantină

27 februarie 2021
Sindromul de fragilitate la vârstnici

Sindromul de fragilitate la vârstnici. Vă puteţi imagina o lume fără demenţă?

27 februarie 2021
îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer

Cine-i îngrijeşte (în vreme de pandemie) pe îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer?

26 februarie 2021
Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o revistă magazin online de psihoterapie, psihanaliză, psihologie şi psihiatrie, cu interese în sfera culturală şi artistică, socială, educaţională şi comunitară.

Urmăreşte-ne

Caută terapeut

Psihologi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi psihanalitici | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa

Primeşte Cafe Gradiva pe email

  • Despre
  • Autori
  • Termeni şi condiţii
  • Acord de confidenţialitate
  • Cookies
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

No Result
View All Result
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Gradiva Podcast
  • Cauta terapeut
  • Terapeut? Înscrie-te!
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

Utilizăm module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai mult aici.