Organizatori: Societatea de psihodrama „Jeno Levi Moreno” in colaborare cu Centrul Psihologic „New Life”.
Obiectiv: Initierea psihologilor in prelucrarea Sindromului burnout prin interventie psihodramatica la diferite categorii socio-profesionale.
Beneficii pentru participanti:
- seminarul este acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania ca formare profesionala continua in specialitate a Comisiei de Psihologie Clinica si Psihoterapie,
- seminarul face parte din curricula de formare ca psihoterapeut in psihodrama,
- deschiderea de noi perspective in domeniul terapiei,
- prevenirea si prelucrarea sindromului burnout.
Durata cursului: 20 ore
Structura cursului: Se lucreaza in sistem de week-end, cu incepere de vineri la ora 17; se continua sambata de la ora 9 la ora 21 (cu pauza de pranz de 2 ore) si duminica pana la ora 15.
Criterii de participare: persoane licentiate sau studenţi în medicină, psihologie, sociologie, psiho-pedagogie, filosofie, asistenţă socială.
Numar de participanti: maximum 15 de persoane (locurile fiind limitate, inscrierile se fac dupa regula: primul inscris, primul servit).
Formator: psihoterapeut principal – formator şi supervizor Adriana Oachis
Data de desfasurare: 23-25 mai 2008
Prezentarea temei: istoric, definitie; cele 12 etape ale Sindromului burnout: prin ce se caracterizeaza fiecare si ce ajuta; personalitatea ca factor de risc; sindromul de helper; capcanele relatiei helper-client; organizatia vazuta prin sase criterii; terapia Sindromului burnout: preventia (motivatia la modul general si motivatia personalizata) si interventia (strategii); Sindromul Burnout la diferite categorii socio-profesionale.
Bibliografie:
- Cramer, P., The development of Defense Mechanisms. Theory, Research and Assessment, Springer-Verlag ed., New-York Inc., 1991
- Derevenco, P., Anghel, I., Baban, A., Stresul in sanatate si boala: de la teorie la practica, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1992
- Miclea, M., Stres si aparare psihica, Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca, 1997
- Onody, S., Sindromul Burnout, aparitia si posibilitatile de solutionare, in Revista pedagogica nr. 5, 2001
- Selye, H., The evolution of Stress Concept in Current Trends in Psychology, L. Janis ed., Los Altos.