Never as Tired as When I’m Waking Up marchează o stare conflictuală generată de ciocnirea dintre iluzii şi realitate, dintre „orice e posibil” şi „nimic nu mai e posibil”, dintre libertatea de a deveni oricine şi presiunea de a fi cineva. Te „trezeşti” obosit privindu-ţi retrospectiv visele, planurile, aşteptările şi proiecţiile.
Este momentul 0 în care identitatea e o ficţiune, un semnificant gol, o „urgenţă de a acţiona”. Alegi să te reinventezi. Te întorci la obiectele-talisman din trecut, la poeziile infantile şi absurde, la cutia cu secrete, la eroii în care credeai. Şi îţi dai seama că de fapt nu ai uitat nimic niciodată.
Artişti: Bianca Băilă/ von blaremberg/ Răzvan Boar/ Signe Chiper-Lillemark/ Andreea Cicoş/ Diana Vidraşcu/ Lucian Popovici
Intervenţie: desenele copiilor despre vise
Artiştii nu joacă rolul de creatori, iar obiectele nu sunt aici pentru a fi contemplate, ci pentru a le fi testate valenţele magice. Fiecare lucrare problematizează momentul suspendat al amânării, al încremenirii dinaintea unei decizii.
Bianca Băilă inventează posibile vise ale „marilor artişti” dintr-o perspectivă psihanalitică, menită să fisureze miturile personale şi „metanaraţiunile” istoriei artei. Va prezenta aici instalaţia „Visul lui Pollock de pe vremea când mama sa înălbea batiste”.
von blaremberg îşi apropriază fotografii şi obiecte găsite pentru a le devia sensul spre o zonă a bizarului freudian, la limita dintre raţional şi inconştient, într-un moment în care trecutul personal îşi arată puterea aproape magică, hipnotică.
Răzvan Boar „astupă” trecutul cu o pernă, îl ascunde definitiv, într-o relaţie din ce în ce mai tensionată cu pictura şi cu el însuşi. E timpul reevaluărilor, al autocriticii şi al invenţiei identităţii, mai degrabă decât al descoperirii.
Signe Chiper-Lillemark recită poezii folclorice, anonime, mărcile copilăriei rămase impregnate undeva în fiinţa ei. Interpretate acum, în video-ul ”Being Danish”, pot deveni nişte incantaţii spectaculoase sau pur şi simplu nişte cuvinte inofensive.
Andreea Cicoş inventariază şi arhivează dintotdeauna obiecte-talisman, transformate acum în „arme” de autoapărare sau indicii de citire a viitorului.
Diana Vidraşcu fotografiază personaje surprinse în timp ce se îndreaptă înspre o ţintă invizibilă, în faţa unor obstacole sau chiar înainte de a păşi. Privite din spate, se pierd într-un spaţiu anonim, străin, chiar oniric.
Lucian Popovici meditează asupra universului personal printr-un demers raţional, ştiinţific aproape, legat de excludere şi acceptare, respingere şi integrare. Graniţele devin fluide şi nimic nu mai este fixat definitiv. Nici măcar identitatea personală.
Expoziţia Never as Tired as When I’m Waking Up, curator Diana Marincu, 17 iunie – 1 iulie 2011; vernisaj vineri, 17 iunie, orele 17.00, Sibiu, str. Tribunei nr. 6
Târgul Instituţiilor Spectrale
ediţia I
17 iunie – 1 iulie 2011
Vernisaj vineri 17 iunie, orele 17.00
Sibiu, str. Tribunei, nr.6
Prima ediţie a Târgului Instituţiilor Spectrale îşi propune să prezinte publicului instituţii de diverse spectralităţi. La iniţiativa Muzeului Orb, mai multe instituţii în curs de legitimare se vor reuni pentru prima oară pentru a-şi prezenta identitatea, activităţile şi istoria. Colaborarea acestor instituţii cunoaşte un precedent prin Congresul Instituţiilor Spectrale care a avut loc la Bucureşti, la UNAgaleria pe 3-4 iunie 2011. Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal va găzdui standurile primului Târg al Instituţiilor spectrale şi o documentare a Congresului I.
Vă aşteptăm!
Instituţii participante (reprezentanţi): Biroul de Cercetări Melodramatice (Irina Gheorghe şi Alina Popa), CAA-Arhiva de Artă Contemporană (Lia Perjovschi), Candidatul la Preşedinţie, Departamentul pentru Artă în Spaţiul Public (Raluca Voinea), Kunsthalle Batiştei (Claudiu Cobilanschi), MAMA-Muzeul Artei Modeste de Apartament (Luiza Alecsandru), Muzeul Orb (Veda Popovici), PARApoliţia (Arnold Schlachter).
Expoziţia Never as Tired as When I’m Waking Up şi Târgul Instituţiilor Spectrale (ediţia 1) fac parte din SECŢIUNEA CURATORILOR TINERI, platformă lansată de Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal în anul 2007.
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Interesant!
Da, si mie mi s-a parut interesant, dar cum lucrurile se intampla la Sibiu, sper sa discutam despre expo chiar cu curatoarea ei, Diana Marincu.