Subtitrare: George Dumitrescu
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Subtitrare: George Dumitrescu
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Şi pentru că tot sunteţi aici…
...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.
Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua. Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim!
Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este un magazin online de psihologie, psihoterapie, psihanaliză şi psihiatrie şi cu deschidere spre sfera artistică şi culturală, educaţională, socială şi a proiectelor comunitare.
Psihologi | Braşov | Bucureşti | Sector 4 | Constanţa | Psihoterapeuţi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Sector 4 | Constanţa | Psihoterapeuţi psihanalişti | Bucureşti | Sector 4 | Constanţa
Psihologi online | Skype | WhatsApp | Zoom | Psihologi la telefon | Psihoterapeuţi online | Skype | WhatsApp | Zoom | Psihoterapeuţi la telefon | Psihoterapeuţi psihanalişti online | Skype | WhatsApp | Zoom | Psihoterapeuţi psihanalişti la telefon
© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.
© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.
Datorita tie, Bogdane, am putut-o vedea si auzi pe Layton, un motiv de multumire in plus.
Sigur, subiectul e foarte important si ofertant, dar nu stiu de ce, simt ca L. are intentia de a minimaliza sau
devaloriza identitatea masculina, ca si cum, cea feminina ar avea nevoie de sustinere. Narcisismul masculin este unul omnipotent si retras in sine, pe cand cel feminin este fuzional si submisiv. Ce usor ar fi sa putem face asemenea dihotomii care ne scapa de durerile de cap ale amestecurilor identificatorii. Cumva, totul pare foarte clar la L. si feministele ei. Mie mi se pare ca narcisismul feminin e la fel de opus relatiei ca si cel masculin, doar modul de a functiona social (relationare) in aceasta forma deficienta de sine, sa zicem, e diferita. Poate ca femeia incearca sa fuzioneze ca o aparare la tendinta de separare neta, care ar lasa-o fara protectie.
Sigur, intr-un interviu de 10 min. nu poti intra in detalii, asa ca ii acord lui L.L. prezumtia de nuantare. Mi-as dori ca feminismul asta sa nu fie dus pana la extrema la care femeile sunt ok si barbatii nu.
Multumesc si eu, Bogdan, pentru aceasta postare! Mi-a placut de ea. 🙂 E foarte expresiva. Trebuie sa mai urmaresc tema cu narcisismul! :))
Ok, narcisismul, mie imi place tema asta:) si astept borderii promisi de Georgiana (cu sau fara procedural; probabil fara!).
Acum narcisismul este o poveste complicata, dar evident ca Layton se refera la Kohut care a influentat-o mult cand si-a scris teza de doctorat. Dupa cum bine zici, Ioana exista o problema de gen in narcisism, si ea e data de o tendinta catre omnipotenta la barbati si una catre fuziune la femei. Ambele sunt problematice, si ambele sunt tendinte. Cat se poate generaliza, asta devine complicat pentru ca de multe ori problemele de relationalitate la barbati vin de la dorinta de fuziune, si la femei din omnipotenta.
Dar, eu cred ca exista tendinte care sunt produse social ca noi sa fim mai degraba cumva. Adica, asteptarile masculine, din sport, din multe domenii, sunt ca barbatii sa fie invulnerabili, dominatori, si agresivi. La femei, asteptarile sunt ca ele sa doreasca un cuplu, un suflet-pereche si sa se imagineze fuzional in astfel de scenarii. Evident, noi ne formam individual fata de astfel de tendinte, dar cand uitam la noi ca babati sau femei, exista asteptari de genul asta despre ce suntem si ce vrem. Layton, daca tii minte, crede ca noi ne formam prin splitare, adica ne formam prin a ne descotorosi de partea de gen care este distribuita altuia.
Acum, povestea mi se pare cumva echilibrata ca distribuire de ne-ok, nu? Povestea cu feminismul este ca eu cred ca exista o distributie inegala de calitati si de barbati in unele domenii- sport, politica, etc, care favorizeaza un anumit tip uman. De asta feminsmul este un program de schimbare pentru ca daca se ajunge la o balanta mai buna, noi suntem mai sanatosi:) Sunt curios sa vad daca esti de acord cu mine aici.
@ Bogdan: Mi se pare ca intrevad ceva interesant in comentariul tau. Un soi de inversare in ordinea lucrurilor. Adica, astept ca societatea sa se imbunatateasca-insanatoseasca pentru ca si eu ca individ sa ma pot imbunatati-insanatosi. Eu credeam ca se intampla invers si ca de la individ porneste schimbarea, si ea odata produsa, antreneaza schimbare la nivel macro-social. Dar poate ca lucrurile pot fi privite si asa, sau, si mai credibil, cele doua miscari (individuala/sociala) se potenteaza reciproc.
Intr-o analiza cred ca ai ocazia sa analizezi modelul asumat inconstient si sa alegi daca ti-l doresti sau nu cu adevarat.
@Ioana M.
Ceea ce putem extrage din interviul de mai sus, fara stirea lui L.L., este ca feminitatea si masculinitatea sunt, dincolo de considerente biologice, constructe culturale determinate de factori externi, asadar, variabile in functie de discursul dominant al unei perioade/spatiu cultural. Cu rezerve minore de ordin sexual (stiu, papa Siggy ar spune majore), am putea nega provizoriu existenta unor constante ale feminitatii si masculinitatii comportamentale, recunoscand existenta unei dinamici a rolurilor de gen careia nu ii scapa nici determinismul oedipian.
E, unii (unele, mai degraba) sugereaza in mod insistent ca relatia – perena negociere de roluri sociale intre barbati si femei – este una dialectica, stapan/sclav; oprimant/oprimat. Aici apare problema.
Feminismul este intemeiat in paradigma conflictualista de sorginte marxista. Inlocuind in orice text marxist cuvantul "proletariat" cu cuvantul "femeie", obtinem "Manifestul Feminist".
Or, ramane de vazut daca aceasta bransare este cu adevarat posibila, daca exista acea inegalitate de gen impotriva careia feminismul pretinde sa lupte in prezentul context regional.
@ Stefan Dan: Eu am o mare rezerva in ceea ce priveste feminismul, asa ca mi-a placut comentariul tau. Feministele astea, fie ele psihanaliste sau altceva sunt foarte galagioase, bataioase, intocmai ca sexul opus. De ce trebuie sa ne luptam cu barbatii cand ii putem iubi, si viceversa? E si lupta asta feminista un fel de a-ti afirma masculinitatea, am impresia.
Daca incerc sa fac o critica, as zice ca punctul lor de vedere e destul de nenuantat, ori psihanaliza tocmai asta face, nuanteaza lucrurile. Nu-mi doresc o demonstratie impecabila care sa piarda din vedere complexitatea problematicii intern-externe, doar pentru un QED.