Citiţi "la cald" corespondenţele de la Conferinţa Naţională Alzheimer 2021 >>

  • Despre
  • Autori
  • Parteneri
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact
Sustine Gradiva
 
Cafe Gradiva
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
  • Prima pagină
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Psi
    • Psihoterapie
    • Psihanaliză
    • Psihiatrie
    • Psihologie
  • Cultură
  • Societate
  • Podcast
No Result
View All Result
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
No Result
View All Result
Cafe Gradiva
No Result
View All Result
Caută terapeut | Terapeut? Înscrie-te!
Prima pagină Cafe Gradiva

Reclama cu Rachel Weisz pentru L’Oréal a fost interzisă

Cafe Gradiva by Cafe Gradiva
in Cafe Gradiva
2
Reclama cu Rachel Weisz pentru L’Oréal a fost interzisă
0 Shares
Share
Share
Pin
Tweet

Citeştedespre

Privatizarea linistea psihanaliza

Privatizarea normalităţii: linişte pentru bogaţi, zgomote pentru săraci?

9 februarie 2021
mutilarea genitală feminină

Mutilarea genitală feminină: La fiecare 11 secunde o fată este tăiată! Lăsați cuțitul!

21 decembrie 2020
Părinţi cu tulburare de personalitate narcisică

Copiii adulţi cu părinţi cu tulburare de personalitate narcisică

29 noiembrie 2020

Reclama cu Rachel Weisz pentru L'Oréal a fost interzisă

Cel puţin în Marea Britanie şi în Statele Unite. Am mai vorbit despre acest tip de embargo. Motivul interzicerii din aceste zile a unei reclame la o cremă anti-riduri îl constituie “lucrătura” prea elaborată pe Adobe Photoshope a chipului actriţei, ceea ce face ca rezultatul să idealizeze modelul real, promiţând efecte exagerate ale produsului L’Oréal.

Pielea arată mai fin. Nu e facelift, e Revitalift

este textul care însoţeşte fotografia pe două pagini din presă. Advertising Standards Authority (ASA) nu a fost însă de acord să gireze aceste “performanţe” şi a interzis reclama, la iniţiativa parlamentarului liberal-democrat britanic Jo Swinson.

Decizia a fost contestată de firma L’Oréal, care consideră criticile injuste. Nu e de altfel prima oară când păţeşte aşa ceva, fiind victima “recidivistă” a unui adevărat val de interdicţii din ultima vreme de pe piaţa de publicitate, determinate de prelucrarea fotografiilor peste un anumit nivel acceptat. Alte firme au păţit-o la rândul lor.

Motivul mai profund al acestor măsuri îl reprezintă ridicarea nerealistă a ştachetei idealului de frumuseţe pentru femeile din întreaga lume, ceea ce ar conduce, după câte se spune, la nemulţumiri profunde relative la propriul aspect, vecine cu dismorfofobia (body dysmorphic disorder, BDD).

În acest context, National Eating Disorders Association cu centrul la New York şi Off Our Chests cu centrul la Los Angeles au solicitat împreună o legislaţie federală pentru “adevăr în publicitate”, prin care ar urma ca produsele alterate digital să poarte etichete de avertizare cam ca la pachetele de ţigări – de exemplu:

Atenţie! Această perfecţiune este o iluzie!

Cele două organizaţii au şi creat un aşa-zis Media and Public Health Act (anterior cunoscut ca The Self-Esteem Act). Scopul îl reprezintă să se afle o soluţie

la criza epidemică de stimă de sine care le afectează pe fetele şi femeile din Statele Unite şi la numărul în creştere al persoanelor care suferă de tulburări de alimentaţie. Numeroase studii au arătat că imaginile corporale nerealiste, “ideale” prezentate în filme şi la televiziune, pe internet şi în reviste determină în mod direct un nivel scăzut al stimei de sine şi tulburări de alimentaţie mai mult sau mai puţin avansate.

Astfel, conform unui studiu din 2011, copiii şi îndeosebi fetiţele încep de pe la 6 ani să fie preocupate de propria greutate şi formă corporală, iar 40-60% din elevele şcolilor elementare (6-12 ani) sunt preocupate să nu se îngraşe. Potrivit Radar Eating Disorder Programs, un studiu a arătat că adolescentele sunt mult mai speriate să nu se îngraşe decât de cancer, de un război nuclear ori de pierderea părinţilor. În vreme ce numai una din zece fete de liceu este supraponderală, nouă din zece ţin dietă. În 1970, vârsta medie la care o fată începea să ţină regim era de 14 ani; în 1990 ea a scăzut la 8 ani. Studiile mai arată şi că dietele frecvente sunt strâns corelate cu depresia.

www.cafegradiva.ro

Tags: tulburare de alimentaţievideoVino şi vezi

  Şi pentru că tot sunteţi aici…

...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.

Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua.
 Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim! 

Sustine Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este un magazin online de psihologie, psihoterapie, psihanaliză şi psihiatrie şi cu deschidere spre sfera artistică şi culturală, educaţională, socială şi a proiectelor comunitare.

Citeşte şi

Copiii adulți ai părinților cu Sindrom Asperger
Cafe Gradiva

Copiii adulți ai părinților cu Sindrom Asperger

by Gabriela Tudor Popescu
29 noiembrie 2020
De ce IQ-ul nostru e mai mare decât al bunicilor noştri?
Psi

De ce IQ-ul nostru e mai mare decât al bunicilor noştri?

by Alexandra Frîncu
15 decembrie 2020
O plimbare prin demenţă: promovarea conştientizării demenţei printr-o experienţă de realitate virtuală
Psi

O plimbare prin demenţă: promovarea conştientizării demenţei printr-o experienţă de realitate virtuală

by Teodora Dobrescu
29 noiembrie 2020
Load More
Next Post
Şocuri defensive, cenzuri, negaţionisme

Şocuri defensive, cenzuri, negaţionisme

Comments 2

  1. Baldovin says:
    9 ani ago

    eheeeeee! Pai toate pozele care ies in public se photoshopeaza. Pentru reclama se scor riduri iar pentru comromitere se adauga riduri 🙂

    Sper sa continuie trendul asta si sa interzica toate reclamele mincinoase (scuze de pleonasm). Am lucrat si eu o perioada in advertising industry! Doamne ce mincinosi notorii! Doamne ce parveniti!

    Am si scris pe tema asta aici:

    http://baldovinconcept.blogspot.com/2010/05/publicitatea-ca-varf-de-lance-al.html

    Răspunde
  2. Cafe Gradiva says:
    9 ani ago

    Da, dar aici se spune ca s-ar fi depasit niste limite. Care nu stiu cum ar putea fi stabilite…

    Ma intreb totusi daca poate fi reglementat acest domeniu – si ma duc cu gandul si la "juridizarea" despre care scrie dl Vianu…

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Termeni şi condiţii şi Acord de confidenţialitate.

Primeşte Cafe Gradiva pe email

Terapeuţi

Psihoterapeut Alexa Bîtfoi în Bucureşti

Psihoterapeut Alexa Bîtfoi în Bucureşti, sector 3

22 noiembrie 2020
Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa

Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa, Traian 70

22 noiembrie 2020
Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva!

Ca la carte

Despre Revista Română de Psihanaliză
Cafe Gradiva

Despre Revista Română de Psihanaliză

8 octombrie 2020
Trauma si mecanismele de aparare disociative in psihologia abisala
Cafe Gradiva

Trauma si mecanismele de aparare disociative in psihologia abisala

24 noiembrie 2020
Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva!

Ultima oră

Mihai Rusen No Man's Land

Mihai Rusen: No Man’s Land

28 februarie 2021
tehnologii asistive boala Alzheimer carantină

„Rudele pacienţilor cu Alzheimer ne sunau aproape non-stop”: panică şi pregătiri în carantină

27 februarie 2021
Sindromul de fragilitate la vârstnici

Sindromul de fragilitate la vârstnici. Vă puteţi imagina o lume fără demenţă?

27 februarie 2021
îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer

Cine-i îngrijeşte (în vreme de pandemie) pe îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer?

26 februarie 2021
Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o revistă magazin online de psihoterapie, psihanaliză, psihologie şi psihiatrie, cu interese în sfera culturală şi artistică, socială, educaţională şi comunitară.

Urmăreşte-ne

Caută terapeut

Psihologi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi psihanalitici | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa

Primeşte Cafe Gradiva pe email

  • Despre
  • Autori
  • Termeni şi condiţii
  • Acord de confidenţialitate
  • Cookies
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

No Result
View All Result
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Gradiva Podcast
  • Cauta terapeut
  • Terapeut? Înscrie-te!
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

Utilizăm module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai mult aici.