• Despre
  • Autori
  • Parteneri
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact
Sustine Gradiva
 
Cafe Gradiva
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
  • Prima pagină
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Psi
    • Psihoterapie
    • Psihanaliză
    • Psihiatrie
    • Psihologie
  • Cultură
  • Societate
  • Podcast
No Result
View All Result
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
No Result
View All Result
Cafe Gradiva
No Result
View All Result
Caută terapeut | Terapeut? Înscrie-te!
Prima pagină Cafe Gradiva

“Colouring the Grey”, Artplay Moscova

Cafe Gradiva by Cafe Gradiva
in Cafe Gradiva
0
“Colouring the Grey”, Artplay Moscova
0 Shares
Share
Share
Pin
Tweet

Citeştedespre

Privatizarea linistea psihanaliza

Privatizarea normalităţii: linişte pentru bogaţi, zgomote pentru săraci?

9 februarie 2021
mutilarea genitală feminină

Mutilarea genitală feminină: La fiecare 11 secunde o fată este tăiată! Lăsați cuțitul!

21 decembrie 2020
Părinţi cu tulburare de personalitate narcisică

Copiii adulţi cu părinţi cu tulburare de personalitate narcisică

29 noiembrie 2020
"Colouring the Grey", Artplay Moscova
Colorând griul – Al doilea val de artişti contemporani emergenți români
Proiect curatorial
pictură, sculptură, obiect, instalație

Bienala de Artă Contemporană de la Moscova, ediția a 4-a, 22.09-30.10.2011
Secțiunea: Proiecte Speciale
artiști: Dragoş Burlacu, Francisc Chiuariu, Ana Maria Micu, Cătălin Petrişor, Bogdan Raţă, Aurel Tar, Zoltan Bela
curator: Cosmin Năsui
manager proiect curatorial: Oana Ioniță

Preview privat și lansare album
(pe bază de invitație)
8 septembrie 2011, București, România
Expoziție publică
23 septembrie – 2 octombrie 2011
Art Play, Moscova, Federația Rusă

Proiectul

Proiectul Colorând griul – Al doilea val de artiști contemporani emergenți români (Colouring the Grey. Second wave of Romanian contemporary emerging artists), curator Cosmin Năsui, artişti Bogdan Rață, Dragoş Burlacu, Francisc Chiuariu, Ana Maria Micu, Cătălin Petrişor, Zoltan Bela, Aurel Tar – a fost selectat în cadrul secţiunii Special Programs a celei de-a patra ediții a Bienalei Internaționale de Artă Contemporană de la Moscova (22.09-30.10.2011), de către curatorul Peter Weibel și comisarul Joseph Backstein.
Această participare reprezintă o oportunitate extraordinară de a prezenta arta contemporană românească în cadrul uneia dintre cele mai importante scene ale artei contemporane din Europa, atât ca prestigiu, cât şi ca anvergură.




Conceptul curatorial





Vorbind despre gri

În afară de conceptele care se transformă în clişee, precum „Noua Europă” sau „în spatele Cortinei de Fier”, în ultimii cinci ani un minunat produs cultural estic a apărut sub titulatura „școala realistă a griurilor”.

Griul poate fi considerat o caracteristică a artei contemporane româneşti, precum şi o culoare de tranziţie de la comunism la capitalism, o stare de spirit dominată de confuzie, un simbol al întregii societăţi, în căutarea identităţii. Griul este de asemenea o carismatică alegere de culoare pentru reprezentarea acestor vremuri tulburi, venind din(spre) statele emergente şi, în cazul unora, deja aderate la Uniunea Europeană, după 40 de ani de conviețuire cu și în Uniunea Sovietică. Pe de altă parte, această preferinţă denotă o alegere justificată în contextul în care arta contemporană are (uneori inconştient) un rol antropologic, devenind astfel un rezervor de  amintiri, o arhivă şi un refugiu prin care istoria vorbeşte şi artiştii se implică activ în societate. Prin urmare, se pare ca arta are o mulţime de motive să fie acoperită în griuri.
Fără a lustrui sau îmbunătăți realitatea înconjurătoare (realismul ca alegere artistică prezintă lumea fără a folosi o anumită metodă stilistică), artiştii emergenți optează fie pentru a captura o imagine „close-up” a vechilor obiceiuri ale oamenilor care au pierdut (sau au câștigat…) lupta împotriva „mașinilor”, fie pentru a cuprinde o imagine de ansamblu asupra comunismului ca sistem de referință.

Dar pierderea unui sistem bazat pe puterea centralizată, cum era comunismul, înlocuirea sa cu o lungă perioadă de 20 de ani de tranziţie şi sosirea recentei crize financiare mondiale a capitalismului au creat, în Europa noastră de Est, o realitate care seamănă mai mult cu una imaginară. Şi pentru că artiştii români aleg să vorbească în arta lor despre realităţile traumatice din trecut şi prezent, spectatorii exteriori (public de artă și specialiști deopotrivă) experimentează senzația stranie a unei lumi ireale configurate în aceste lucrări, a unei lumi paralele.

Vorbind despre culoare

În ultimii ani, spectatorii și pieţele europene de artă occidentale au fost obişnuiţi cu lucrările (gri ale) artiştilor români, acestea fiind circulate în destul de multe locuri internaționale, precum muzee, galerii, centre culturale etc. Felul specific în care elevii acestei şcoli abordează culoarea a atras în mod deosebit atenţia și o mulţime de comentarii specializate. Pe termen scurt, această publicitate făcută artiştilor români este foarte binevenită şi apreciată. Dar pe termen mediu şi lung, este nevoie de o anumită diversitate în artele vizuale, o varietate în ceea ce privește culoarea, tehnica, tema şi conceptul. Această diversificare trebuie aplicată, de asemenea, şi la nivelul celorlalte arte vizuale (sculptura de exemplu, care nu s-a încheiat la Constantin Brâncuşi, arta conceptuală, arta video, arta performance etc.).

Ajungând la propunerea noastră curatorială, recunoaştem că am făcut scouting, am descoperit, am monitorizat şi am promovat, în ultimii 5 ani, peste tot în România câţiva artişti români de calibru. Noi îi numim „al doilea val de români artişti contemporani emergenți” și vă invităm să îi explorați: Ana Maria Micu, Dragoş Burlacu, Francisc Chiuariu, Cătălin Petrişor, Bogdan Raţă, Aurel Tar, Bela Zoltan.

Ca localizare, artiştii acoperă părţi destul de diferite din România, prin „securizarea culturală” a unor importante puncte fierbinţi de artă din ţară: Bucureşti (Sud), Timişoara (Nord-Vest, Banat), Bacău (East, Moldova), Craiova (Sud, Valahia), şi Cluj-Napoca (Central).>
Cosmin Năsui

Contextul

(Sursa 4th.moscowbiennale.ru)

Peter Weibel, curatorul celei de-a patra ediții a Bienalei de la Moscova, lucrează ca artist, curator, teoretician mass-media. Din 1984 este profesor de design vizual pentru mass-media la Universitatea de Arte Aplicate din Viena, iar din 2008 profesor de teorie mass-media. În perioada 1993 – 1999 a fost comisarul pavilionului austriac la Bienala de la Veneția, iar din 1999, este preşedinte al ZKM – Centrul pentru Artă şi Media, Karlsruhe. De asemea, Peter Wibel este autorul a numeroase cărţi şi cataloage. În 2007 Universitatea de Artă şi Design din Helsinki i-a decernat titlul de Doctor Honoris Causa, iar în 2008 a fost distins cu Ordinul francez „Officier dans l’ordre des Arts et des Lettres”. Între 2009 și 2012 este Visiting Professor at the University of New South Wales, Sydney, Australia. Tot în 2008 a fost director artistic al Bienalei de Sevilla (Biacs3), iar anul acesta este curator al Bienalei de la Moscova.

Comisarul Joseph Backstein este doctor în Sociologie de Artă şi Cultură (Institutul de Sociologie al Academiei de Ştiinţe a URSS), doctor Honoris Causa, Universitatea din Gotheborg, Suedia, membru Documenta, Сomitetul pentru nominalizarea curatorului Documenta XIII. În prezent este director artistic la Centrul de Stat pentru Muzee si Expoziţii „Rosizo”, director la Institutul de Arta Contemporana din Moscova, director al departamentului de Cultură Contemporană al Academiei de Ştiinţe a Rusiei, Institutul pentru Studii Culturale și comisioner la a patra ediție a Bienalei de la Moscova. La primele trei ediții a fost director artistic și comisar.

Bienala de Artă Contemporană de la Moscova a fost înfiinţată în 2003 ca parte a programului federal „Cultura de Rusia. 2001-2006 „. Este unul dintre cele mai importante evenimente culturale organizate sub egida guvernului rus și deja unul dintre evenimentele internaționale de anvengură în zona artelor plastice.

Prima ediţie a Bienalei de la Moscova (28.01 – 28 02. 2005) a generat un foarte mare awareness pozitiv, atât în Rusia, cât şi în străinătate, şi de atunci a evoluat constant devenind un eveniment respectabil pe plan internaţional. Expoziţia de bază a ediţiei iniţiale, „Dialectica Hope”, a prezentat proiectele a 41 de artişti din 22 de ţări, ideea din spatele proiectului fiind definirea artelor vizuale în secolul XXI. Au fost, de asemenea, o serie de proiecte speciale care au prezentat diferite tendinţe în arta contemporană din Rusia. Secțiunea de proiecte speciale şi programe paralele a cuprins peste 50 de expoziţii, oferind o scenă internațională de o amploare fără precedent pentru prezentarea artei actuale ruse, precum şi a celei europene, americane şi asiatice.

A doua ediţie a Bienalei de la Moscova (01.03 – 01.04. 2007) a redemonstrat talia internațională a evenimentului. Principalul proiect, intitulat „Note de subsol pentru Geopolitică, Piaţă şi Amnesia”, a expus lucrările a 115 de artişti din 20 de ţări. 5 expoziţii din proiectul principal, subsumate de tema proiectului principal, au fost realizate de diferiţi curatori şi echipele lor. Proiectul a cuprins spectacole găzduite de 40 de alte spaţii, inclusiv Galeria de Stat Tretiakov, Centrul de Artă Contemporană Winzavod, Muzeul de Artă Modernă din Moscova.

A treia ediție (24.09 – 25.10. 2009) a avut loc la Centrul de Cultură Contemporană Garage. Comisarul Bienalei a fost Iosif Backstein (RU), iar curatorul principal, Jean Hubert Martin (FR). Comitetului de organizare a inclus reprezentanți din Ministerul Culturii Federaţiei Ruse, Guvernul rus, Muzeul de Stat, Centrul Expoziţional ROSIZO şi Fundaţia de Artă a Bienalei de la Moscova. Programul principal al proiectului („Împotriva excluderii”) a cuprins 80 de artişti din Europa, Statele Unite ale Americii, Asia, America de Sud, Africa şi Oceania, 39 de proiecte speciale şi 7 proiecte cu invitați speciali.

A patra ediție (22.09 – 30.10.2011), cea actuală, are ca temă REWRITING WORLDS, incitând artiștii să rescrie lumile, pe diverse niveluri: tehnic, politic, psihologic. Proiectul principal va fi prezentat la ARTPLAY Design Center și în sălile de expoziții ale Fundaţiei Tsum, iar proiectele speciale și cele cu invitați speciali vor fi găzduite de alte peste 48 de spaţii din Moscova, cum ar fi: Galeria de artă Zurab Tsereteli, Galeria Komnata, Sala expozițională MGHPA, Centrul pentru Artă Contemporană M’ARS PROEKT_FABRIKA, Centrul Muzeal RSUH, Arsenal, Nizhni Novgorod, Spațiul pentru artă&Știință LABORATORIA, Centrul națioanl pentru cercetare „Institutul Kurchatov”, sala de conferințe a Muzeului Politehnicii, Muzeum pentru artă multimedia, Centrul Cultural Corean, Casa centrală a jurnaliștilor, Muzeul de Artă Modernă Moscova, Centrul pentru Cultură Contemporană Garage, Cinematograful Hudozhestvenny, Institutul pentru media Strelka, Galeria de stat Tretyakov, Galeria Fundației „Artă, promovare, societate”, Centrul de artă contemporană WINZAVOD Centrul Național pentru artă contemporană.

Albumul

Expoziția este acompaniată de un album. Volumul Colorează griul are 240 de pagini și conține conceptul proiectului curatorial și șapte studii dedicate operelor artiștilor, alături de o selecție a corespondenței dedicate alcătuirii proiectului și de o secțiune de scurte biografii. Albumul oferă o generoasă inventariere a operelor celor șapte artiști români contemporani, fiind ilustrat cu peste 350 de reproduceri color. Va exista un număr limitat de exemplare-unicat, care conțin desene originale ale artiștilor.

Volumul este accesibil începând cu 10 septembrie a. c. în rețele de librării naționale dar și via webshop www.modernism.ro si www.vellant.ro.

Autor: Cosmin Năsui, curator și critic de artă

Editură: Vellant

Parteneri: Centrul Cultural ArtPlay Moscova, Alex Solodov Art Studio Moscova, Editura Vellant, Illy Romania

Sponsori: Institutul Cultural Român, Birou de arhitectură B23T, Chapman Taylor Romania

Detalii suplimentare

Cosmin Năsui, curator                                       Oana Ioniță, manager proiect curatorial
Năsui, colecție privată&galerie                         Năsui, colecție privată&galerie
tel: (+4) 0371 185729                                        tel: (+4) 0371 185729
mobile: (+40) 0723 358 945                             mobile: (+40) 0730 040 514
e-mail: cosmin@cosminnasui.com                   e-mail: oana@cosminnasui.com

Sursă: Năsui, colecție privată & galerie, www.cosminnasui.com

www.cafegradiva.ro

Tags: expovideo aVino şi vezi

  Şi pentru că tot sunteţi aici…

...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.

Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua.
 Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim! 

Sustine Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este un magazin online de psihologie, psihoterapie, psihanaliză şi psihiatrie şi cu deschidere spre sfera artistică şi culturală, educaţională, socială şi a proiectelor comunitare.

Citeşte şi

Copiii adulți ai părinților cu Sindrom Asperger
Cafe Gradiva

Copiii adulți ai părinților cu Sindrom Asperger

by Gabriela Tudor Popescu
29 noiembrie 2020
De ce IQ-ul nostru e mai mare decât al bunicilor noştri?
Psi

De ce IQ-ul nostru e mai mare decât al bunicilor noştri?

by Alexandra Frîncu
15 decembrie 2020
O plimbare prin demenţă: promovarea conştientizării demenţei printr-o experienţă de realitate virtuală
Psi

O plimbare prin demenţă: promovarea conştientizării demenţei printr-o experienţă de realitate virtuală

by Teodora Dobrescu
29 noiembrie 2020
Load More
Next Post
Fritz Lang, M – Eine Stadt sucht einen Mörder / M – Un oraş îşi caută criminalul, 1931

Fritz Lang, M - Eine Stadt sucht einen Mörder / M - Un oraş îşi caută criminalul, 1931

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Termeni şi condiţii şi Acord de confidenţialitate.

Primeşte Cafe Gradiva pe email

Terapeuţi

Psihoterapeut Dorin Bîtfoi în Bucureşti

Psihoterapeut Dorin Bîtfoi în Bucureşti, sector 3

10 ianuarie 2021
Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa

Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa, Traian 70

22 noiembrie 2020
Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva!

Ca la carte

Mai bine mor decat sa spun! Boris Cyrulnik si rusinea de neindurat
Cafe Gradiva

Mai bine mor decat sa spun! Boris Cyrulnik si rusinea de neindurat

8 octombrie 2020
Cum se vindecă Sindromul Pinocchio?
Cafe Gradiva

Cum se vindecă Sindromul Pinocchio?

8 octombrie 2020
Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva!

Ultima oră

îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer

Cine-i îngrijeşte (în vreme de pandemie) pe îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer?

25 februarie 2021
Salman Akhtar psihanalist

Sinuciderea ca distrugere a Selfului total, la Winnicott şi Akhtar

9 februarie 2021
tulburările funcţionale somatice

Tulburările funcționale somatice pot fi bine tratate prin psihoterapia psihodinamică pe termen scurt

3 februarie 2021
Psihanalistul Salman Akhtar sacrificiu

Psihanalistul Salman Akhtar despre „ultimul strigăt de luptă” şi motivaţia sacrificială a terorismului

2 februarie 2021
Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o revistă magazin online de psihoterapie, psihanaliză, psihologie şi psihiatrie, cu interese în sfera culturală şi artistică, socială, educaţională şi comunitară.

Urmăreşte-ne

Caută terapeut

Psihologi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi psihanalitici | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa

Primeşte Cafe Gradiva pe email

  • Despre
  • Autori
  • Termeni şi condiţii
  • Acord de confidenţialitate
  • Cookies
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

No Result
View All Result
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Gradiva Podcast
  • Cauta terapeut
  • Terapeut? Înscrie-te!
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

Acest site utilizează module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai mult aici.