Despre psihopaţii de lângă noi, din viaţa cotidiană, dar şi despre aşa-numiţii corporate psychopaths, „rechinii la costum” din business, urmăriţi mai jos un film interesant, „I am <fishead(„. how psychopaths and antidepressants influence our society, realizat de Misha Votruba şi Vaclav Dejcmar (2011).
Un film narat de actorul Peter Coyote, în care se trasează o legătură şi o posibilă cauzalitate între psihopatie, mediul competitiv al afacerilor, antidepresive, consumerism şi problema milenară a propagării sociale a binelui şi a răului (chiar dacă aceasta din urmă ia, în opinia mea, obişnuitele accente uşor mistic-ştiinţifice ale abordării comportamentaliste, tradiţional anglo-saxone).
Îşi formulează diferite puncte de vedere psihoterapeuţi, cercetători în psihologia socială, detectivi, artişti de performance, oameni politici – dintre care îi remarc pe Philip Zimbardo, iniţiatorul Experimentului Stanford şi autor al cărţii Efectul Lucifer, şi pe Vaclav Havel, marele disident, dramaturg şi fost preşedinte al Republicii Cehe.