• Despre
  • Autori
  • Parteneri
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact
Sustine Gradiva
 
Cafe Gradiva
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
  • Prima pagină
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Psi
    • Psihoterapie
    • Psihanaliză
    • Psihiatrie
    • Psihologie
  • Cultură
  • Societate
  • Podcast
No Result
View All Result
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
No Result
View All Result
Cafe Gradiva
No Result
View All Result
Caută terapeut | Terapeut? Înscrie-te!
Home Cafe Gradiva

Rugăciunea domnească a nevroticului (în analiză)

Cafe Gradiva by Cafe Gradiva
in Cafe Gradiva
26
Rugăciunea domnească a nevroticului (în analiză)
0 Shares
Share
Share
Pin
Tweet

Citeştedespre

Isteria între victimizare şi rebeliune: ce ne învaţă psihanaliza despre feminism şi protestul isteric

Isteria între victimizare şi rebeliune: ce ne învaţă psihanaliza despre feminism şi protestul isteric

29 noiembrie 2020
Stadiul isteric şi imposibilitatea de a alege obiectul dorinţei

Stadiul isteric şi imposibilitatea de a alege obiectul dorinţei

22 noiembrie 2020
De ce isteria nu mai e văzută în cabinetele de psihanaliză și capcanele determinismului biologic şi sociologic

De ce isteria nu mai e văzută în cabinetele de psihanaliză și capcanele determinismului biologic şi sociologic

22 noiembrie 2020

Rugăciunea domnească a nevroticului (în analiză)
tatăl nostru care ești Inconștient
sfințească-se numele tău
facă-se după pulsiunile tale, vie conținerea ta
precum în Preconștient așa și în Conștient,
dă-ne nouă mecanismele de apărare de care avem nevoie
și ne iartă nouă nevrozele noastre
precum și noi iertăm proiecțiile celorlalți asupra noastră,
și nu ne duce pe noi în psihoză
ci ne izbăvește de halucinații, deliruri si automatisme mintale
căci a ta e împărăția conversiilor
a fobiilor și a compulsiilor,
În numele Transferului
al Contratransferului
și al Neutralității Binevoitoare.
amin.

Rugăciunea domnească a nevroticului (în analiză)

Alexa Pleşcan

este psiholog.

DE ACELAŞI AUTOR

    document.write(“”);

Toate articolele acestui autor

*
Tags: autor: Alexa Bîtfoirubrică: Girl with Kaleidoscope Eyesrubrică: În discuţie

  Şi pentru că tot sunteţi aici…

...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.

Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua.
 Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim! 

Sustine Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este un magazin online de psihologie, psihoterapie, psihanaliză şi psihiatrie şi cu deschidere spre sfera artistică şi culturală, educaţională, socială şi a proiectelor comunitare.

Citeşte şi

Isteria ca o luptă cu tauri şi cum a fost viaţa Dorei după tratamentul cu Freud
Cafe Gradiva

Isteria ca o luptă cu tauri şi cum a fost viaţa Dorei după tratamentul cu Freud

by Alexa Bîtfoi
22 noiembrie 2020
Identificarea isterică în visul cu somon afumat şi în cazul Dora
Cafe Gradiva

Identificarea isterică în visul cu somon afumat şi în cazul Dora

by Cafe Gradiva
22 noiembrie 2020
Roz pentru fetiţe, albastru pentru băieţei? Cum ne abate ideologia atenţia de la întrebările fundamentale despre identitatea de gen
Cafe Gradiva

Roz pentru fetiţe, albastru pentru băieţei? Cum ne abate ideologia atenţia de la întrebările fundamentale despre identitatea de gen

by Cafe Gradiva
22 noiembrie 2020
Load More
Next Post
Figuri ale cruzimii la… radio

Figuri ale cruzimii la... radio

Comments 26

  1. Jo says:
    9 ani ago

    Mai poetic de atat nici ca se putea!:-) Multumesc pentru zambetul adus, Alexa!

    Răspunde
  2. Anonim says:
    9 ani ago

    mi se pare de prost gust aceasta adaptare. as zice ca ar trebui pastrate totusi niste limite, chiar daca inteleg euforia pe care ti-o poate da descoperirea psihanalizei, mai ales daca esti la o varsta frageda. mihaela.

    Răspunde
  3. Ioana M. says:
    9 ani ago

    Ce bine ca putem zambi si chiar rade pe seama nevrozelor noastre…

    Răspunde
  4. Anonim says:
    9 ani ago

    geniala "interpretare":) @mihaela: mie comentariul tau mi se pare de prost gust. agresiv si fara umor. jos habotnicii. rafa

    Răspunde
  5. Anonim says:
    9 ani ago

    @rafa -mesajul meu nici nu s-a vrut cu umor. sunt de acord sa radem pe seama nevrozelor noastre dar ma tem ca aici altceva e bagatelizat. si o grija la care fac trimitere nu are nimic habotnic. mihaela

    Răspunde
  6. Alexa Pleșcan says:
    9 ani ago

    …că bine spunea un amic: ”Dumnezeu nu există, dar nici nu iartă!”

    Răspunde
  7. Dodos says:
    9 ani ago

    Ce interesant! Pentru unii orice critica legata de religie reprezinta o crima de lez majestate, adica un atac al obiectului bun si idealizat. Aceasta este o functionare de tip schizo-paranoid, parca asa imi amintesc de la Melanie Klein. Cale lunga mai este pentru astfel de persoane sa se poata raporta prin pozitia depresiva si sa simta umorul unei "blasfemii". Pun pariu ca Mihaela condamna caricaturile lui Mahomed cu aceeasi vehementa.

    Răspunde
  8. Anonim says:
    9 ani ago

    @alexa, certitudinile sunt suspecte, mai ales in domeniul asta. e o dezamagire reactiile pe care le-a trezit comentariul meu la acest articol, mai ales pe un site cu acest specific…

    Răspunde
  9. Anonim says:
    9 ani ago

    sa traduc: lipsit de umor adica de spirit. nu spunea nimeni sa faci bancuri, gosh, daca asta ai inteles. si nu e o bagatela sa te poti detasa de nevroza la purtator. you miss the point completely. rafa

    Răspunde
  10. D. says:
    9 ani ago

    @rafa
    Mesajul pe care l-ai adresat Mihaelei: "mie comentariul tau mi se pare de prost gust. agresiv si fara umor. jos habotnicii."
    ti se potriveste de minune si tie.

    Răspunde
  11. Jo says:
    9 ani ago

    E uimitor cum si astazi se intampla ca diferentele de opinie sa fie atat de conflictuale cand vine vorba de o interpretare comica a unui text religios. De ce nu va puteti bucura de un zambet?

    Alexa, mie imi place foarte mult rubrica ta. Mereu ies la suprafata varii reactii, lucru care nu poate decat sa faca textele tale si mai interesante. Dupa cum ti-am mai zis…keep it up! 🙂

    Răspunde
  12. D. says:
    9 ani ago

    @Jo
    Nu mi se pare chiar conflictuala reactia Mihaelei, pe de alta parte, a "interpreta comic" un text religios si nu oricare, ci tocmai rugaciunea domneasca, este ca si cum a-i interpreta cuiva comic moartea unui partener, parinte sau a unui copil. Poate fi comic pentru cei din jur, nu si pentru cel afectat.Poate nu e tocmai exemplul ideal, insa sper sa pricepi unde vreau sa bat. Sunt lucruri care pur si simplu trebuiesc evitate din respect pentru semenul tau.

    Răspunde
  13. Anonim says:
    9 ani ago

    @D- ma bucur ca a aparut si acest ultim comentariu, mai aproape de ceea ce as fi vrut sa exprim eu insami, multumesc pentru ai explicat intr-o maniera in care eu n-am facut-o. chiar incepusem sa ma intreb daca e ceva in neregula cu mine, (mai ales dupa psihanaliza salbatica aplicata de Dodos pe care i-as recomanda sa o evite), si cum sta treaba pana la urma cu asa zisul "umor", adica putem lua orice la misto? (ca pan' la urma asta e problema). mihaela

    Răspunde
  14. Jo says:
    9 ani ago

    @D.
    Cand am spus ca diferentele de opinie sunt atat de conflictuale, m-am referit la dezacordul dintre ele. In sensul ca sunt oameni care zambesc si gasesc acest text amuzant si altii carora li se pare "de prost gust" aceasta interpretare. Conflictual nu inseamna neaparat o cearta propriu-zisa.

    In ceea ce priveste analogia dvs, cred ca e putin exagerata. Acest text este pana la urma pe o pagina de internet si fiecare dintre noi avem dreptul la o opinie – oricare ar fi ea -. Nu cred ca Alexa a dorit sa afecteze pe cineva in sens negativ si mai ales, nu cred ca a asociat interpretarea comica a rugaciunii domnesti cu moartea unei persoane iubite. Aici, mai degraba intervine subiectivismul fiecaruia.Inteleg ce spuneti, totusi.

    Răspunde
  15. Anonim says:
    9 ani ago

    ba tu ba tu. uite ceva pentru tine d. http://dexonline.ro/definitie/habotnic © de la rafa. last comments m&d is ex clasik de bigotism: intolerantza, superstitie, puritanism. textul nu i mishto, e umor fin cu intentie ludica, dar am mici dubii ca veti intelege asta taman in saptamana patimilor. oricine are dreptul la o convingere si orice poate fi discutat si ironizat, de ce nu. asta fac spiritele libere. jos bigotii

    Răspunde
  16. Cafe Gradiva says:
    9 ani ago

    @Virgil: Va invit sa renuntati la jigniri si sa va exprimati dezacordul civilizat si la subiect. Nu se admit atacurile la persoana si hate speech-ul, nu folosesc nimanui, nici macar dv.

    Răspunde
  17. Virgil says:
    9 ani ago

    @ Dorin-Liviu

    Atunci ar fi corect sa zic "jos mediocritatea"? asta ar trece cenzura dvs?
    O intrebare personala: ce ati avut in minte cand ati autorizat mesajul "jos bigotii"? Sau asta nu e "atac la persoana" si "hate speech"?
    De ce Mihaela a "meritat" sa citeasca acel mesaj-autorizat de dvs.- dar cei care au jignit-o trebuiau protejati si mesajul meu cenzurat?
    Rusine pentru discriminare, domnule Bitfoi!

    Răspunde
  18. Cafe Gradiva says:
    9 ani ago

    @Virgil: Da, asta ar trece. Altfel: Una e sa califici atitudinea cuiva drept bigotism (care e nu o critica a religiei, ci a unui exces), alta e sa-i spui cuiva ca-i prost. Incercati sa faceti deosebirea. Hate speech: a denigra pe cineva dupa criterii de rasa, gen, orientare sexuala, religie etc. Trebuie sa acceptati totusi ca nu toata lumea are aceleasi convingeri religioase si de cult, sau convingeri religioase in general. Pana la comentariul "crestinesc" pe care ati fi dorit sa vi-l validez nu a existat nici un atac la persoana, in pofida unor accente mai ascutite si cu toata pasiunea unora si a altora pusa in discutie.

    Ca lamurire poate util de reiterat: Da, ca la atatea alte publicatii si cotidiene online, si la Cafe Gradiva exista cenzura. Se numeste moderarea comentariilor. Sunt cenzurate astfel limbajul inadecvat (rasist si pornografic), hate speech-ul, calomniile, jignirile, atacurile la persoana. In rest, puteti scrie ce doriti, preferabil on topic.

    @Mihaela: De acord cu observatia dv. despre psihanaliza salbatica. E o chestiune destul de imponderabila, adesea dificil sau imposibil de delimitat, fiind o agresivitate de continut – dar ar fi bine daca am reflecta toti asupra inutilitatii, cel putin, a unor astfel de "interpretari". Ele sunt o fundatura, orice discutie se incheie in acest fel.

    Răspunde
  19. D. says:
    9 ani ago

    cand cineva spune "jos bigotii" inseamna ca a calificat numai atitudinea?
    as fi inteles sa interpretati astfel daca ar fi zis "jos bigotismul", dar in forma in care a zis-o si mie mi se pare ca a fost atac la persoana Mihaelei. no offence, dar sunteti partinitor, Dorin-Liviu Bitfoi.

    Răspunde
  20. D. says:
    9 ani ago

    Dupa definita data de dvs hate speech-ului, exact asta a facut rafa: a denigrat PERSOANA si nu atitudinea, dupa criteriul religiei, mai mult a instigat la dispret impotriva ei. Nimic din ce a zis Mihaela nu justifica acel comentariu si nici faptul ca l-ati autorizat nu va aduce cinste.

    Răspunde
  21. Anonim says:
    9 ani ago

    "nu e pace in lume", vorba pacientului de care pomenea domnul Vianu intr-un articol al domniei sale. :). as fi vrut sa fi putut spune ce am avut de spus intr-o maniera care sa nu trezeasca atari reactii, ci un dialog constructiv din care sa avem toti cate ceva de invatat. poate voi discuta despre asta in urmatoarea sedinta de terapie.:-)mihaela.

    Răspunde
  22. Alexa Pleșcan says:
    9 ani ago

    Îmi vine să spun că n-aș numi textul ăsta o interpretare comică a rugăciunii domnești. Și nu l-aș numi în nici un fel în afară de ceea ce e spus deja în chiar titlul său.

    Referitor la ultimul comentariu al lui D., comentatorul însuși afirmă că „i se pare”. Pe seama lui acel ”mi se pare”, folosește un atac la persoană (”părtinitor”) care a scăpat cenzurii și a apărut aici, deși probabil n-ar fi trebuit. De gândit!

    În rest, o săptămână luminoasă tuturor, în care singurele patimi să fie cele produse de cenzurarea/necenzurarea unor comentarii pe Gradiva!

    Răspunde
  23. Morrissey Jr. says:
    9 ani ago

    poemul mi se pare mediocru, dar am ras cu pofta dupa comentariul Mihaelei.. "inteleg euforia pe care ti-o poate da descoperirea psihanalizei, mai ales daca esti la o varsta frageda"

    Răspunde
  24. Cafe Gradiva says:
    9 ani ago

    Sunteti liber(a) sa numiti textul de mai sus poem si sa aveti o parere, dar ce v-a amuzat atat de copios este un alt exemplu de psihanaliza salbatica si complet hazardata, al Mihaelei, primul de fapt, care a si dat tonul disputei de mai sus. Eu nu gasesc aceste lucruri la fel de amuzante, sunt insinuari facile si nemotivat agresive.

    Cateva precizari generale.

    As atrage totusi atentia ca subiectul logic al textului este conditia nevrotica, nu Dumnezeu. Ceea ce au si remarcat cateva comentarii la inceput. Celelalte sunt off topic. Autoarea este libera sa ilustreze literar aceasta conditie sub forma unei rugaciuni religioase, a Rugaciunii unui dac de Eminescu sau cum doreste. Nu este nici prima autoare, nici ultima care aplica un astfel de procedeu literar.

    Ceea ce nu inseamna, intr-un plan mai larg, ca ateii nu sunt liberi sa-si exprime convingerile la Cafe Gradiva.

    Nu, sa-i spui cuiva ca e bigot (intolerant, puritan, superstitios – dupa definitia ad hoc a comentatorului) nu e acelasi lucru cu a face prost pe cineva si nici mai jignitor, in opinia mea, ca a-i spune cuiva ca e de prost gust si a-i presupune imaginare motive personale pentru asta.

    I-as ruga pe unii dintre comentatorii de aici sa nu-si mai multiplice pseudonimele pentru a face galerie, intrucat acest lucru se poate verifica foarte usor.

    In ceea ce ma priveste, chiar nu am impresia ca as fi obligat sa tolerez tot felul de presupuneri si opinii despre ce li se mai pare sau nu li se mai pare despre mine unor anonimi, care nu-si declina macar identitatea, iar asta in revista pe care o conduc. Le recomand, daca tin sa mai comenteze aici, sa-si mai modereze tonul si partizanatele si sa se reorienteze de la discutarea unor persoane la discutarea temelor.

    Răspunde
  25. Anonim says:
    9 ani ago

    @Dorin-Liviu Bitfoi, insist asupra faptului ca reactia mea (cam acida, poate) a fost data nu de ironia aplicata conditiei nevrotice – cum spuneti dv. si pe care eu nu o vad, ci de ironia aplicata asupra rugaciunii in cauza. daca nu asta s-a vrut atunci n-am avut nimic de comentat. De asemenea, nu inteleg cum de considerati comentariul meu un exemplu de psihanaliza salbatica, asa cum nu inteleg diferentele care pretindeti ca ar exista intre a spune cuiva ca ceva e de prost gust – lucru care dv vi se pare jignitor! – dar nu vi se pare jignitor felul in care unul din comentatori a ales sa isi exprime dezacordul cu privire la comentariul meu – prin "jos bigotii, jos habotnicii", care se preteaza mai curand manifestarilor de strada decat intimitatii din fata calculatorului. poate o sa doriti sa mai reflectati. mihaela

    Răspunde
  26. Cafe Gradiva says:
    9 ani ago

    Textul este foarte explicit, nu-mi dau seama cum l-ati inteles altfel. Iar rugaciunea in cauza nu este un atac la vreo persoana, pe cand unele comentarii de aici – da.

    Ca idee mai generala, nu inteleg oricum sa fac discriminari intre crestin-ortodocsi, atei, agnostici etc., e liber fiecare sa conteste sau sa adere la ce crede, atata vreme cat ramane intre limitele bunului-simt in exprimare si in raportarea la ceilalti si cat poate discuta despre asta.

    Trebuie sa va recunoasteti agresivitatea si condescendenta atunci cand presupuneti ca autoarea e o entuziasta naiva si ignoranta, motiv pentru care ar fi si de prost-gust – sunt multe prezumtii aici pentru care nu aveti nici o baza, doar vi se pare dv. ca asa ar sta lucrurile, si care nu servesc decat la ofensarea persoanei respective. Da, e o "interpretare" salbatica.

    Critica bigotismului – repet, se pare ca e nevoie – e nu o critica a convingerii religioase a cuiva, cu atat mai putin o injurie, ci critica excesului si a intolerantei. (De altfel, multe astfel de critici vin chiar din interiorul religiei). Respectivul poate avea dreptate ori se poate insela, dar nu-l faci prost pentru ca nu esti de acord cu el. Primul calificativ e o critica sau o caracterizare morala care poate supara, cel de-al doilea e jignire pur si simplu.

    Nu vreau sa fac o judecata definitiva, dar, sincer, aceste reactii inflamate ad hominem pentru ceva ce oricum s-a inteles gresit nu mi se par deloc, dar deloc crestinesti. Cel putin dupa ideea pe care o am eu despre spiritul tolerantei si iubirii crestine.

    Altfel, pentru mine acest subiect off topic este incheiat.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Termeni şi condiţii şi Acord de confidenţialitate.

Primeşte Cafe Gradiva pe email

Terapeuţi

psihoterapeut Gabriela Tudor Popescu în Braşov

Psihoterapeut Gabriela Tudor Popescu în Braşov, Carpaţilor 13

22 noiembrie 2020
Psihoterapeut Alexa Bîtfoi în Bucureşti

Psihoterapeut Alexa Bîtfoi în Bucureşti, sector 3

22 noiembrie 2020
Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa

Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa, Traian 70

22 noiembrie 2020
Psihoterapeut Dorin Bîtfoi în Bucureşti

Psihoterapeut Dorin Bîtfoi în Bucureşti, sector 3

10 ianuarie 2021
Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva!

Ca la carte

Câţi dintre copiii identificaţi cu “tulburări ale deficitului de atenţie” nu sunt mai degrabă isterici?
Cafe Gradiva

Câţi dintre copiii identificaţi cu “tulburări ale deficitului de atenţie” nu sunt mai degrabă isterici?

16 noiembrie 2020
Despre Revista Română de Psihanaliză
Cafe Gradiva

Despre Revista Română de Psihanaliză

8 octombrie 2020
Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva!

Ultima oră

Psihiatrul Peter Breggin diagnostic

Psihiatrul Peter Breggin despre neajunsurile diagnosticării psihiatrice

12 aprilie 2021
depresie şi poluare urbană

Depresie şi poluare urbană: ce spune un studiu din 2019

5 aprilie 2021
anatta în budism

Anatta în budism, non-sinele și neuroplasticitatea ca expresie a identității

24 martie 2021
Gemma Habibi de Robert Prosser: Bătaia e ruptă din raiul fricii (spectacol online)

Gemma Habibi de Robert Prosser: Bătaia e ruptă din raiul fricii (spectacol online)

20 martie 2021
Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o revistă magazin online de psihoterapie, psihanaliză, psihologie şi psihiatrie, cu interese în sfera culturală şi artistică, socială, educaţională şi comunitară.

Urmăreşte-ne

Caută terapeut

Psihologi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi psihanalitici | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa

Primeşte Cafe Gradiva pe email

  • Despre
  • Autori
  • Termeni şi condiţii
  • Acord de confidenţialitate
  • Cookies
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

No Result
View All Result
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Gradiva Podcast
  • Cauta terapeut
  • Terapeut? Înscrie-te!
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

Utilizăm module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai mult aici.