KINOTERAPIA La acest sfârşit de săptămână vom viziona cel mai mare film al tuturor timpurilor, cum a fost considerat Crucişătorul Potemkin la Expoziţia Mondială din 1958 de la Bruxelles.
Capodopera lui Serghei M. Eisenstein produsă în 1925 de Mosfilm a intrat, de altfel, în cele mai multe clasamente printre primele trei producţii ale lumii. Crucişătorul Potemkin este incontestabil cel mai influent film de propagandă al lumii, stârnind admiraţia până şi a naţional-socialismului, duşmanul de moarte al comunismului, Goebbels, şeful propagandei naziste, declarându-l un film extraordinar, fără egal în lume – oricine nu are convingeri ferme poate deveni uşor bolşevic după vizionare, ar fi declarat el.
Dramatizare a revoltei din 1905 a marinarilor de pe nava omonimă împotriva ofiţerilor lor ţarişti, geniul cinematografic al lui Eisenstein a pus la lucru teoriile sale despre montaj (el fiind, practic, inventatorul semnificativ al montajului, această operaţiune esenţială şi totodată procedeu estetic sine qua non al filmului). Decorurile sunt, practic, la 8 ani de la declanşarea Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, aceleaşi ca în vremea acesteia. Secvenţe, precum – cea mai celebră – cea a masacrului de pe treptele Odessei şi a coborârii căruciorului de copil au devenit mituri absolute ale celei de-a şaptea arte, fiind citate ulterior, în semn de omagiu, de numeroase filme – cea a treptelor fiind replicată în nenumărate producţii, mergând ca registru de la Naşul lui Coppola şi Incoruptibilii lui Brian de Palma până la Cutia muzicală cu Stan şi Bran ori Războiul stelelor de George Lucas (Woody Allen, cineastul intelectual, nu s-a putut abţine, bineînţeles, s-o parodieze în Bananas). Este una dintre secvenţele filmului care l-au influenţat profund şi pe pictorul Francis Bacon, un spectator compulsiv al filmului.
...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.
Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua. Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim!
Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este un magazin online de psihologie, psihoterapie, psihanaliză şi psihiatrie şi cu deschidere spre sfera artistică şi culturală, educaţională, socială şi a proiectelor comunitare.