Mirosurile au o putere de convingere mai mare decât cuvintele, înfăţişările, emoţiile ori voinţa. Puterea de convingere a unui miros nu poate fi oprită, ea intră în noi, în plămânii noştri ca respiraţie, ne umple, ne îmbibă pe de-a-ntregul. Nu există leac pentru ea. (Patrick Süskind, Parfumul)
Iată motto-ul lucrării The Hu-Mannequin Project, creată de Studio NminusOne, designul hainelor aparţinându-le lui Adrian Wu & Erin Holman.
Conceptul, aţi ghicit, este că mirosul este simţul cel mai persuasiv, drept care studioul canadian a conceput un manechin care face hainele să miroasă precum persoana care le priveşte. Această performanţă (sau, de fapt, performance) este posibilă printr-un sistem de tuburi şi pompe care conectează manechinul cu un scaun perforat, preluând parfumul şi miresmele unice ale cumpărătorului şi îmbibându-le în haine. Cumpărătorul este ca şi câştigat şi poate fi acum mai uşor convins să cumpere hainele de pe manechin.
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Urmăriţi-ne pe WhatsApp
Abonaţi-vă la Newsletter
Iată cum îşi descrie Studio NminusOne proiectul. U-Manechinul permite un nou tip de relaţie între oameni şi haine, stimulând simţul olfactiv. Experienţa materialităţii este intensificată de experienţa imaterialului. Persoana care ocupă scaunul poartă hainele într-un sens metafizic, prin miros, iar manechinul, de obicei un obiect neînsufleţit, este animat de calităţi umane, prin producerea de mirosuri – şi devine U-Manechin. Spre deosebire de actul fizic al probării hainelor într-o cabină, partenerii de cuplu, prietenii şi străinii pot aprecia acum o ţinută după mirosul de pe haine al corpului virtualului purtător.