Secret Life (2008) de Reynold Reynolds este prima parte a Trilogiei secretelor – un ciclu care explorează condiţia imperceptibilă, dar determinantă a vieţii.
În Secret Life o femeie captivă într-un apartament trăieşte o viaţă numai a ei. Prin transcenderea orizontului narativ al dorinţei umane, filmul ne împărtăşeşte o frântură dintr-o realitate sacră şi comună, sfidând supremele tabuuri metafizice ale temporalităţii, prin combinarea tehnicii romanului cu o îndrăzneaţă perspectivă filosofică, cutezând totodată să prezinte ceea ce numai rareori sau poate niciodată este înfăţişat în mediile artistice.
V-aţi întrebat vreodată ce vede sau ce experimentează timpul? Aflată dincolo de valenţele mortale ale timpului, locuitoarea apartamentului nu mai este limitată la un singur loc, ci spaţiul însuşi devine viu, văzut fiind prin ochiul timpului. Fără un context spaţiu-timp, mintea femeii se prăbuşeşte şi nu se mai preocupă să organizeze experienţa, lăsând-o numai cu senzaţiile sale.
Spectatorul s-ar putea întreba dacă mediul necontrolat şi incontrolabil este creat de mintea ei ori chiar de timpul însuşi. Filmul sugerează că toate creaturile vii sunt înzestrate cu conştiinţă, că sunt conştiente. Pe măsură ce spaţiul devine tot mai dinamic, femeia ajunge tot mai pasivă în lumea ei. Ea se deplasează mecanic, iar mintea ei e ca un ceas ale cărui ace indică evenimentele din viaţa sa, pe o tapiserie a timpului, în tot acest timp adevărul fiind transcendental reflectat în ochiul mecanic al camerei de filmat. Gândurile ei prin viaţă, crescând precum plantele din jurul său: a trăi, a căuta, a simţi, a respira şi a muri.
Secret Life, Germany 2008
HD video transferred from 16mm and photo-stills
Single channel HD projection 10 min or 2 channel HD projection each 5 min.
Reynold Reynolds
artstudioreynolds.com/
facebook.com/Artstudio.Reynolds
CREDITS
Woman- Helga Wretman
Cinematography- Carlos Vasquez
Produced by Anamarie Michnevich
Production Design: Daniele Fermani
Art Department: Michelle Letelier
Set Construction: Thomas Maurer, Charles Green
Post-Production
Director Visual Effects: Carlos Vasquez
Additional Cinematography: Daniele Fermani
Music: Hannes Strobl
Film to Video Transfer: Philipp Orgassa at „PICTORION WERKSTATT”
Special Thanks to
Saskia Draxler
Hermann Nöring
Gabriel Soucheyre
Lies Declerck
Friederike Oberlin
Stuart Isto
For Jane Williams
Produced in cooperation with:
European Media Art Festival
49074 Osnabrück / Germany
Videoformes
63002 Clermont Ferrand, Cedex 1 / France
Contour
B.2800 Mechelen / Belgium
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.