„De-a lungul istoriei, artiştii au avut funcţia de comentatori sociali. Ca şi copil supravieţuitor al Holocaustului, mi-au fost cultivate, încă de la vârstă fragedă, permanenta vigilenţă asupra pericolelor, apatia şi inerenta victimizare prezentă în culturile umane.
Am folosit figurile umane si antropomorfice ca pe nişte vehicule prin care explorez consecinţele emoţiilor prevalente într-o societate. Rezultatul traduce un contrast incomfortabil între ceea ce un lucru pozează în exterior şi distructivitatea lui lăuntrică, ascunsă privirii.”
Aceasta este declaraţia artistei pe care vreau să o introduc – Amber Aguire. Lucrările artistei, fie că sunt picturi sau sculpturi, combină într-un mod ingenios emoţii umane puternice şi conţinuturi intelectuale cu cerinţele impuse de media. Dificilă alăturare de interese şi, nu de puţine ori, riscantă. Însă tocmai acest risc asumat o face pe Amber Aguire şi mai interesantă ca om şi ca artist.
Mai jos vedeţi nişte lucrări ale artistei înfăţişând nişte… iepuraşi personificaţi.
Alexa Pleşcaneste psiholog. |
DE ACELAŞI AUTOR
Toate articolele acestui autor
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.