Ei, de fapt nu e doar una, sunt mai multe.
După cum explică detaliat Derek Muller, curatorul blogului video de ştiinţă Veritasium, „problema cu Facebook este că îţi ascunde lucruri. Nu ai posibilitatea de a vedea cele mai multe dintre postările prietenilor ori ale paginilor pe care le urmăreşti.”
O altă problemă este că Facebook filtrează enorma cantitate de conţinut în scopuri pur comerciale.
În fine, spre deosebire de YouTube, spune Derek Muller, Facebook îşi tratează utilizatorii ca fiind advertiseri, iar tot profitul obţinut de pe urma lor (7 miliarde şi ceva dolari anul trecut) se întoarce exclusiv la Facebook, nu la utilizatori, care sunt, în fapt, creatorii de conţinut – ca la YouTube (5 miliarde şi ceva de dolari profit).
Şi mai sunt şi alte aspecte foarte interesante în aceasta analiză atentă a lui Derek Muller.
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Urmăriţi-ne pe WhatsApp
Abonaţi-vă la Newsletter
Pentru subtitrare dati click dupa pornirea clipului pe al doilea buton din dreapta jos.