Pedofilie premiata? O dezbatere vie s-a declansat in urma cu cinci ani in lumea publicitatii, iscata de o reclama la Kia propusa de agentia braziliana de publicitate Moma Propaganda si de chief creative officer Rodolfo Sampaio si premiata la Cannes cu Silver Lion in Press.
Reclama a fost considerata ulterior ca avand in mod limpede o tematica pedofila.
Cititi si Detectoarele de pedofili…
Reclama era menita sa promoveze sistemul dual-zone air conditioning al automobilelor Kia si descria in benzi desenate pe de o parte o scolarita inocenta, iar pe de alta parte o scolarita vulgara. Sloganul reclamei:
A different temperature on each side.
Nu doar altii au acuzat continutul pedofil al reclamei (de pilda Copyranter, First Things), dar Kia insasi s-a disociat categoric de aceasta reclama si a dat asigurari ferme ca nu a expus-o vreodata.
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Urmăriţi-ne pe WhatsApp
Abonaţi-vă la Newsletter
Ulterior, organizatorii festivalului de advertising de la Cannes au retras distinctia acordata, Silver Lion in Press, si au retras de asemenea si cealalta distinctie acordata unei alte versiuni de publicitate pentru aceeasi campanie, Bronze Lion in Outdoor.
Chestiunea premierii acestei campanii a fost intens dezbatuta si s-a ridicat intrebarea daca reclama promoveaza sau nu, prin aceasta juxtapunere de imagini, pedofilia.
Decizia majoritatii a fost, in cele din urma, ca da. Intr-un mod scandalos, s-a mai spus.
Voi ce credeti? Este pedofilie ceea ce – si mai ales cum – se prezinta?
Cititi si Sprijin financiar pentru pedofili?
Surse: adweek.com, businessinsider.com