Citiţi "la cald" corespondenţele de la Conferinţa Naţională Alzheimer 2021 >>

  • Despre
  • Autori
  • Parteneri
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact
Sustine Gradiva
 
Cafe Gradiva
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
  • Prima pagină
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Psi
    • Psihoterapie
    • Psihanaliză
    • Psihiatrie
    • Psihologie
  • Cultură
  • Societate
  • Podcast
No Result
View All Result
Cauta terapeut
Esti terapeut? Inscrie-te!
No Result
View All Result
Cafe Gradiva
No Result
View All Result
Caută terapeut | Terapeut? Înscrie-te!
Prima pagină Cafe Gradiva

Psihologia consumatorului si “left-digit effect”: E mai bine sa cumparam la preturi rotunde sau cu “.99”?

Alexandra Frîncu by Alexandra Frîncu
in Cafe Gradiva
0
Psihologia consumatorului si “left-digit effect”: E mai bine sa cumparam la preturi rotunde sau cu “.99”?
0 Shares
Share
Share
Pin
Tweet

Economia comportamentala cerceteaza deja de ceva vreme efectele pe care listarea variata a preturilor influenteaza deciziile de achizitie ale cumparatorului, iar una dintre cele mai inselatoare practici de acest gen poate fi considerata cea de „.99”.

psihologia consumatorului left-digit effect

…asa se ajunge la dezvaluirea celor mai mari sarlatanii ale secolului XX. De la mecanismele psihologice ascunse de care se foloseste industria publicitara pana la… >>> “Secolul Eului, un film despre Freud, consumerism si democratie”

Una dintre explicatiile pe care economistul Tim Harford le ofera poarta numele left-digit effect si se refera la tendinta consumatorului de a nu se mai deranja sa citeasca pana la capat pretul – astfel, un pret de, sa zicem, 79,99 lei devine mai degraba un generic „70” sau „79-si ceva”.

Citeştedespre

Salman Akhtar psihanalist

Sinuciderea ca distrugere a Selfului total, la Winnicott şi Akhtar

9 februarie 2021
Psihanalistul Salman Akhtar sacrificiu

Psihanalistul Salman Akhtar despre „ultimul strigăt de luptă” şi motivaţia sacrificială a terorismului

2 februarie 2021
emoţiile negative gandirea pozitiva

„Emoţiile negative” sunt o parte extrem de necesară a experienţei umane

2 februarie 2021

Oarecum paradoxal, dat fiind faptul ca 79,99 este cu mult mai aproape de 80 decat este de 70… insa aici se pare ca intervine un alt bias tipic consumerist: aparent, „.99” ii semnaleaza cumparatorului faptul ca va intreprinde o afacere avantajoasa, incheind un „targ” in care ar obtine, cumva, un discount.

Surprinzator, insa este cert: studiile intreprinse, precum si literatura de specialitate din domeniul marketing-ului au validat aceasta tendinta, dovedind pe cale experimentala si statistica faptul ca preturile care se termina cu un „9” insumeaza intre una si doua treimi din totalul vanzarilor, in vreme ce majoritatea celorlalte preturi se termina cu „0” sau „5”.

…dorinta de a gasi raspunsuri intr-un timp foarte scurt are mai multe de-a face cu un consumerism specific zilelelor noastre decat cu terapia >>> “Terapia prin cuvant: de ce nu exista scurtaturi pentru problemele tale”

Mai mult, unul dintre aceste studii (Wadhwa si Zhang, 2015) a revelat faptul ca deciziile de achizitie pe care le ia cumparatorul sunt diferite in functie de pret, anume daca acesta este unul rotund sau nu. Se pare ca in fata unui cost rotund de, spre exemplu, 80 lei, tendinta consumatorului este de a lua o decizie emotionala, in vreme ce un cost neregulat, cum ar 78,67 lei, solicita capacitatile de gandire rationala spre a stabili daca pretul este sau nu unul bun, ceea ce determina decizii mai degraba rationale.

Pe de alta parte, comportamentul consumatorului este influentat si de metodele de plata, odata cu dezvoltarea infrastructurii de viramente si plati online cumparatorul castigand din ce in ce mai multa putere de decizie in ceea ce priveste achizitiile. Acest lucru face tot mai mult ca un pret rotund sa fie preferat chiar si unuia de .99, pe baza considerentului ca scuteste destul de mult din efortul de calcul (in special atunci cand este vorba de bacsis sau plata la benzinarie).

De asemenea, se pare ca preturile de diferite feluri sunt evaluate in moduri diferite, adesea si in functie de ceea ce se achizitioneaza. Produsele care sunt considerate recreationale sau luxuriante (o vacanta, o sticla de sampanie) beneficiaza de pe urma preturilor rotunde, in vreme ce in cazul produselor considerate utilitare (un computer) au fost preferate unitatile cu cel mai mare pret neregulat.

…tendinta de a consuma in permanenta, indiferent de nevoile reale… si in Romania au aparut destule „probleme orale”. In Europa ele practic au explodat. In Statele Unite exista deja de multa vreme… >>> “De ce dorinta noastra a devenit infinita?”

In orice caz, indiferent ca este vorba de asocierile si perceptiile atribuite diferitelor produse, fie ele bunuri sau servicii, exista influente mai degraba inconstiente care actioneaza in cazul deciziilor de achizitie, cu mai mari sau mai mici variatii individuale.

Cu toate acestea, se poate afirma cu destul de mare incredere ca adoptarea unui comportament constient sau deplin rational atunci cand vine vorba de plati si achizitii, fie ele cash sau card, este dificila, daca nu chiar imposibila. Dincolo de pretul platit, in spate se afla o intreaga industrie pregatita sa livreze nu atat un produs, cat un mesaj, ceea ce devine deja o chestiune de comunicare si de receptor potrivit…

Bibliografie

  • Pound for pound 99p is worth every penny
  • The Psychological Difference Between $12.00 and $11.67
  • The Psychology of Pricing: Customers Prefer Round Numbers 

Foto: slideplayer.com

>>> O metropola fara reclame

Alexandra Frincu Cafe Gradiva psihologie clinica psihoterapeut

Alexandra Frîncu

este masteranda psihologie clinica si psihoterapeut in formare PEU, pasionata de scris si cercetare.

Toate articolele acestui autor

Tags: autor: Alexandra Frîncuconsumerismpsihologia consumatoruluirubrică: Imago

  Şi pentru că tot sunteţi aici…

...va solicităm sprijinul, dragă cititoare, dragă cititorule. Audiența noastră a crescut foarte mult, cu deosebire în ultima vreme. Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o publicație online unică, din câte cunoaștem, prin profil editorial, format și continuitate. Din 2007, am publicat mii de articole, eseuri, interviuri, știri, corespondențe și transmisiuni de la evenimente locale, naționale și internaționale, recenzii și cronici, anchete, sinteze și dosare, pictoriale, sondaje, opinii și comentarii - scrise, video, audio și grafice, de psihanaliză și psihoterapie de varii orientări, de psihiatrie, psihologie și dezvoltare personală, dar și sociale, educaţionale şi comunitare, pentru drepturile omului şi nediscriminare, culturale, literare și artistice, istorice și filosofice. Realizarea lor a presupus, cale de mulți ani, o muncă enormă, uneori „la foc continuu” ori „în direct”, consacrând nopți, weekend-uri și vacanțe. Au fost necesare felurite resurse, implicare și bani, toate în regim de voluntariat.

Faptul că ne citiți și că reveniți mereu ne încurajează și ne arată că suntem pe drumul bun. Ca publicație de tip magazin independentă editorial, nefinanţată, apărând într-o piață media vastă și cu mari resurse, avem nevoie de susținerea dv. pentru a face mai departe jurnalism psi de calitate. Fiecare contribuție de la dv., mai mare sau mai mică, este foarte importantă pentru a putea continua.
 Susţineţi Cafe Gradiva cu 1 euro sau mai mult - durează doar un minut. Vă mulţumim! 

Sustine Cafe Gradiva

Alexandra Frîncu

Alexandra Frîncu

este psiholog clinician, consilier psihologic și formator acreditat. A fondat proiectul Cronica de psihologie din dorința de a apropia mai mult dimensiunea teoretică de cea practică a psihologiei.

Citeşte şi

antivaccinare vaccin covid-19 variola
Societate

Cei care susţin antivaccinarea în pandemia COVID-19 folosesc aceleași argumente de acum 135 de ani

by Paula Larsson
17 ianuarie 2021
Abraham Maslow autoactualizare numinos religia
Psi

Abraham Maslow: De ce nu reuşesc să inspire sistemele liberale

by Alexandra Frîncu
11 ianuarie 2021
perverşii narcisici manipulare parinti
Psi

Perverşii narcisici şi manipulările „părinteşti”

by Alexandra Frîncu
26 februarie 2021
Load More
Next Post
Iluzii, mituri, amagiri

Iluzii, mituri, amagiri

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Termeni şi condiţii şi Acord de confidenţialitate.

Primeşte Cafe Gradiva pe email

Terapeuţi

Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa

Psihoterapeut Alina Neagoe în Constanţa, Traian 70

22 noiembrie 2020
psihoterapeut Gabriela Tudor Popescu în Braşov

Psihoterapeut Gabriela Tudor Popescu în Braşov, Carpaţilor 13

22 noiembrie 2020
Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva! Scrie la Cafe Gradiva!

Ca la carte

Cafe Gradiva

Vasile Dem. Zamfirescu: In cautarea tatalui bun

8 octombrie 2020
Hüzün – sentimentul turcesc al melancoliei
Cafe Gradiva

Hüzün – sentimentul turcesc al melancoliei

8 octombrie 2020
Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva! Promovaţi-vă evenimentele la Cafe Gradiva!

Ultima oră

Mihai Rusen No Man's Land

Mihai Rusen: No Man’s Land

28 februarie 2021
tehnologii asistive boala Alzheimer carantină

„Rudele pacienţilor cu Alzheimer ne sunau aproape non-stop”: panică şi pregătiri în carantină

27 februarie 2021
Sindromul de fragilitate la vârstnici

Sindromul de fragilitate la vârstnici. Vă puteţi imagina o lume fără demenţă?

27 februarie 2021
îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer

Cine-i îngrijeşte (în vreme de pandemie) pe îngrijitorii persoanei cu boala Alzheimer?

26 februarie 2021
Cafe Gradiva

Cafe Gradiva - Cultură, societate, psihoterapie este o revistă magazin online de psihoterapie, psihanaliză, psihologie şi psihiatrie, cu interese în sfera culturală şi artistică, socială, educaţională şi comunitară.

Urmăreşte-ne

Caută terapeut

Psihologi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi | Braşov | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa | Psihoterapeuţi psihanalitici | Bucureşti | Sector 3 | Constanţa

Primeşte Cafe Gradiva pe email

  • Despre
  • Autori
  • Termeni şi condiţii
  • Acord de confidenţialitate
  • Cookies
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

No Result
View All Result
  • Ştiri
  • Evenimente
  • Gradiva Podcast
  • Cauta terapeut
  • Terapeut? Înscrie-te!
  • Scrie la noi
  • Promovează
  • Newsletter
  • Contact

© 2020 Cafe Gradiva - Pshanaliza, psihoterapie, psihiatrie, psihologie.

Utilizăm module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai mult aici.