[ENGLISH]
MIHAI RUSEN: No Man’s Land
opening: Thursday, 4 March 2021, 5 – 9 pm
exhibition open: 04.03 – 10.04.2021
Sandwich, Bucharest
We assume we live in post-war times, in which war is actually ubiquitous, of soft means. Anything can become weapon, weaponry, anything can be granted fighting value. Khaki color is a commentary, a symbolic gesture of this weaponizing process. Between domestic artifacts and military artifacts there is actually an unclear distance. No found or retrieved object is ever truly recovered anyway.
Mihai Rusen makes objects whose connection to the past is insecure: a past that is appropriated, ambiguous or definitive? A domestic, military or self-made history? Metalic profiles, indispensable from elements of garden furniture – tables, benches, gas fixings, segments of fences – are embedded into the practice of the present. Alongside, war witness-objects, mass-produced, with contemporary esthetic qualities thanks to their high quality of both engineering and materials, are neutralized through the use of color and placement.
Subscrieţi la Cafe Gradiva
Primiţi în flux sau email evenimentele, ideile şi interpretările cu sens.
Urmăriţi-ne pe WhatsApp
Abonaţi-vă la Newsletter
This No Man’s Land takes shape on a surface which is, in its turn, equally unclear, neither unoccupied, nor lacking interest, neither raw earth, nor concrete slab. Built artifacts appear and disappear amongst crossbeams, gravel and weeds, totally out of place and in perfect agreement with the place.
[ROMÂNĂ]
MIHAI RUSEN: No Man’s Land
vernisaj: Joi, 4 martie, 17.00 – 21.00
perioada de vizitare: 04.03 – 10.04.2021
Sandwich, București
Presupunem că suntem într-o epocă post-război, în care războiul este de fapt unul omniprezent, al mijloacelor soft. Totul poate deveni armă, armament, orice poate avea valoare combativă. Culoarea kaki e un comentariu, un gest simbolic al acestui proces de instrumentalizare. Între artefacte domestice și artefacte militare este totuși o distanță incertă. Obiectele găsite sau regăsite nu sunt oricum recuperate cu adevărat niciodată.
Mihai Rusen construiește obiecte ale căror conexiune cu trecutul este nesigură: un trecut apropriat, ambiguu sau definitiv? O istorie domestică, militară sau creată? Profile metalice, nelipsite din elementele de mobilier de curte – mese, bănci de grădină, instalații de gaz, bucăți de gard – sunt integrate în practica prezentului. În același timp, obiecte-martori ai războiului, fabricate în cantități industriale, cu calități estetice contemporane datorită nivelului ridicat de proiectare și al calității materialelor folosite, sunt neutralizate prin culoare și amplasare.
Acest No Man’s Land apare pe o suprafață la rândul său neclară, nici neocupată, nici lipsită de interes, nici pământ gol, nici placă de beton. Artefactele construite apar și dispar printre traverse, pietriș și buruieni, la nelalocul lor și în total acord cu locul.
Mihai Rusen
Mihai Rusen’s works, mainly sculptures, are informed by archeology, architecture and anthropology. In his practice, he connects personal histories with traumatic memories, through objects and fragments of objects found through an active process of research in former battle areas. He is a university lecturer PhD at the National University of Arts in Bucharest.
Mihai Rusen lucrează informat de arheologie, arhitectură și antropologie, în principal în mediul sculpturii. În lucrările sale, conectează istorii personale cu memorii traumatice, prin obiecte și fragmente de obiecte găsite printr-un proces activ de cercetare în foste zone de război. Este lector universitar doctor la Universitatea Națională de Arte din București.
all images / toate imaginile: Mihai Rusen, 2021
Sandwich Gallery
Sandwich started off by using the hidden potential of a residual space with the proportion of 1.5 by 8 meters, found in-between two utilitarian buildings, and is slowly but constantly expanding. Strongly believing that any restraint is a resource for finding the ultimate solution, Sandwich converts the characteristics of the chosen space into constructive limits. Sandwich works as an art space since 2016.
Sandwich a început prin a folosi potențialul ascuns al unui spațiu rezidual de 1.5×8 metri, aflat între două construcții utilitare, și se extinde încet dar constant. Având convingerea că orice constrângere este de fapt o resursă pentru găsirea soluției optime, Sandwich transformă caracteristicile spațiului ales în limite constructive. Sandwich funcționează ca spațiu de artă din 2016.
>> Stand in picioare si inghesuit, in timpuri socialiste si capitaliste
SANDWICH
29 Băiculești Street – Combinatul Fondului Plastic, Bucharest, Romania
http://sandwichgallery.ro
hello@sandwichgallery.ro
FB/sandwich.bucharest
Insta/sandwich.gallery
T: 0040.743.104.745
Program cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional
This event is part of the Program “Sandwich Club 20-21”.
A cultural Program co-funded by the Administration of the National Cultural Fund.
The Program does not necessarily represent the position of the Administration of the National Cultural Fund. The AFCN is not responsible for Program content of the project or the manner in which the results of the Program may be used. These are entirely the responsibility of the funding recipient.
Partners: National Museum of Contemporary Art Bucharest, Romanian Artists Union, National Arts University, ARTA Magazine, Fundatia 9, Art&Co Association
Evenimentul face parte din Programul Multianual “Sandwich Club 20-21”.
Program cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Parteneri: Muzeul Național de Artă Contemporană, Uniunea Artiștilor Plastici din România, Universitatea Națională de Arte, Revista ARTA, Fundația 9, Asociația Art&Co